آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 24 شهریور ماه 1393 = 15-09 2014

دور‌خيز احمدی‌ نژادی ها برای انتخابات مجلس

شهروند: راه دولت بهار اگرچه با خط خوردن نام اسفندیار رحیم‌مشایی از میان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ابتر ماند حالا هواداران رئیس‌جمهوری سابق چشم به انتخابات مجلس دهم دوخته‌اند شاید احمدی‌نژاد و یارانش بتوانند در میان صندلی‌های سبز پارلمان جایی برای خود بیابند و نغمه بهار را از بهارستان سر دهند.

البته اطرافیان احمدی‌نژاد تا بتوانند از زیر سؤال درباره تصمیمشان درباره به انتخابات مجلس دهم فرار می‌کنند. در آخرین واکنش‌ها غلامحسین الهام گفته است: «تا انتخابات مجلس شورای اسلامی راه درازی باقی مانده است» اما جلساتشان در ساختمانی واقع در خیابان ولنجک همچنان منظم برگزار می‌شود.

هواداران رئیس‌جمهوری سابق اکنون تشکلی به راه‌انداخته‌اند به نام «هما» که درواقع مخفف هواداران محمود احمدی‌نژاد است و از اتفاق اعضای«هما» پنجشنبه هفته گذشته در حیاط دفتر خیابان ولنجک با سیاستمدار محبوبشان دیدار کردند. دیداری که در آن محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم در کنار احمدی‌نژاد ایستاد و به تشریح روند دادرسی پرونده‌اش پرداخت. جدا از همایش اعضای «هما» گزارش‌های رسانه‌های حاکی از این است که در مجموع در چند هفته اخیر فعالیت‌های دفتر ولنجک احمدی‌نژاد زیاد شده چنانکه غلامحسین الهام از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد برای توجیه این رفت و آمدها به خبرنگار مهر می‌گوید: «ولنجک ترافیک زیاد است و افرادی می‌روند و می‌‌آیند.» اما همه آنان که در اطراف خیابان ولنجک رفت و آمد می‌کنند نه سودای دولت بهار در سر دارند و نه با دولتیان سابق چندان خط و ربطی پیدا می‌کنند. دانشگاه ایرانیان یکی از دلایل رفت و آمدها به دفتر احمدی‌نژاد در خیابان ولنجک است، محمود احمدی‌نژاد در دیدار با اعضای «هما» درباره زمان ثبت نام دانشگاه گفته است: «هفته آینده اطلاعیه ثبت نام دانشگاه منتشر خواهد شد.» اما با وجود اظهارات رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها درباره این دانشگاه مبنی بر این‌که مجوزهای قانونی دانشگاه ایرانیان در جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی تصویب نشده و مقدمات قانونی آن طی نشده است.

بعید به نظر می‌رسد پروژه دانشگاه به این زودی‌ها به نتیجه‌ای برسد. اما رایزنی برای انتخابات مجلس دهم یکی از مواردی است که می‌تواند این روزها در دستور کار دفتر ولنجک و کانون «هما» قرار بگیرد. به‌هرحال آنچه هواداران رئیس‌جمهوری سابق را همچنان پای کار نگه خواهد داشت، امید به نقش‌آفرینی در انتخاباتی دیگر و از آن مهم‌تر شراکت در پیروزی‌های احتمالی آینده است. چنانکه گفته می‌شود حامیان رئیس‌جمهوری سابق امیدوارند با ورود به انتخابات مجلس دهم این‌بار روند پیروزی‌های رایحه خوش خدمت را با هواداران «دولت بهار» جایگزین کرده بدون شراکت با دیگر گروه‌های اصولگرا به فتح بهارستان بپردازند.

احمدی‌نژاد اخیراً درباره این‌که بالاخره چه زمانی سکوتش را خواهد شکست گفته است: «زمانش که برسد حتماً صحبت خواهم کرد» موسم انتخابات مجلس می‌تواند زمان سخن گفتن او باشد، زمانی که دیر یا زود فرا می‌رسد و مشخص خواهد شد احمدی‌نژاد برای انتخابات جدید چه در چنته دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: