آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 24 شهریور ماه 1393 = 15-09 2014

فروشندگان متادون به اعدام محکوم می‌شوند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: با رعایت تناسب و با توجه به مقدار مواد، فروشندگان متادون به مجازات حبس، جزای نقدی و شلاق محکوم شده و حتی در مواردی مجازات مرتکب، اعدام و مصادره اموال نیز خواهد بود.

به گزارش تسنیم، حمید خالقی اظهار کرد: اعتیاد به متادون بسیار خطرناک بوده و ترک آن هم بسیار مشکل است.

وی افزود: بسیاری از افراد از اعتیاد به هروئین به متادون معتاد شده و تنها وحشت عذاب ترک متادون سبب می‌شود که طول درمان سال‌ها ادامه یابد. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه متادون ماده مخدر مصنوعی است که به شکل قرص، شربت و آمپول مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: معمولاً این ماده می‌تواند خماری و اشتیاق معتادان به هروئین را تا ۲۴ ساعت کنترل کند.

خالقی با اشاره به اینکه بیماران معمولاً از نظر فیزیکی به همان اندازه به متادون وابسته هستند که به هروئین و یا هر ماده مخدر دیگری وابسته بودند، گفت: اما آنچه که باید در نظر گرفته شود این است که متادون به عنوان جایگزینی برای دیگر مواد استفاده شده و به خودی خود نوعی اعتیاد است و درمان محسوب نمی‌شود.

وی بیان کرد: از معمولی‌ترین عوارض استفاده از متادون می‌توان به خواب آلودگی، ضعف، خشکی دهان، نوسان تنفسی، حساسیت پوستی، خارش، سردرد، سرگیجه، فقدان تمرکز، احساس مستی، افسردگی، ضعف بینایی، رنگ پریدگی، عرق کردن، تپش قلب، حالت تهوع و استفراغ اشاره کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان افزود: مشکلی که مصرف کنندگان متادون برای رهایی از مواد تجربه می‌کنند، ترک خود متادون است، زیرا ترک اولیه موادی مثل هروئین شاید در مدت یک هفته یا ۱۰ روز میسر باشد، ولی ترک متادون می‌تواند ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد.

خالقی با تاکید بر اینکه بر اساس اصلاحیه قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب سال ۱۳۸۹ خرید، فروش، توزیع، تولید، ساخت، مصرف و نگهداری متادون جرم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با رعایت تناسب و با توجه به مقدار مواد، مرتکب به مجازات حبس، جزای نقدی و شلاق محکوم شده و حتی در مواردی مجازات مرتکب اعدام و مصادره اموال نیز خواهد بود.



Tara September 15, 2014 07:02 AM

متادون یکی از داروهای بسیار موثرترین دارو برای ترک اعتیاد به مواد مخدر است و در کشورهای پیشرفته این دارو بطور مجانی به معتادین خورانده میشود که از فروش آن جلوگیری شود و معمولا شخص مصرف کننده با استفاده از متادون دیگر به فکر تهیه هرویین و یا موادی مشابه آن نخواهد بود و هر روز مقدار مصرفی را چند در صد کم میکنند تا شخص مورد نظر کاملا پاک شود حال چرا سردمداران جمهوری کثیف اسلامی با فروش متادون مخالفند چون واردات مواد مخدر دست خودشان است امثالی مانند سردار سلیمانی و پسر رهخر آقا مجتبی خامنه ای و این به ضرر آنهاست و معلوم است که با فروشندگانش چه خواهند کرد؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


سام September 15, 2014 12:12 PM

در کشورهای پیشرفته برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر هر روز راهکارهای پیدامیکنند که شر دلالان وسودجویان را کمتر کنند چند ماه پیش شاهد دو ایالات امریکا نوادا و کالیفرنیا بودیم که مصرف ماری جوانا را ازاد اعلام کرد حال در ایران نگونبخت ما چون متادون مصرف مواد مخدر را کاهش می دهد و عوارض ان بسیار کمتر از این مواد مخدر خطرناک است جناب رییس کل دادگستری چون در امدش افت کرده حال می خواهد جلوی داروی متادون را اینجوری بگیرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: