آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 24 شهریور ماه 1393 = 15-09 2014

داعشی ها: ساختار فرهنگی کشور باید اسلامی شود

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه برای اقتدار کشور باید علم و فناوری، اقتصاد و فرهنگ را تقویت کنیم، گفت: ساختارهای فرهنگی کشور در بخش‌های مختلف نیاز به اصلاح دارد و همه آنها باید اسلامی شود.

به گزارش ندای انقلاب،علی پهلوان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به سه مؤلفه «علم و فناوری، اقتصاد و فرهنگ» گفت: انقلاب اسلامی از همان ابتدای شکل‌گیری با هدف تمدن سازی اسلامی گام برداشت. تمدن‌سازی اسلامی در مقابل تمدن غرب شکل‌گرفته و می‌خواهد راه سعادت انسان‌ها را نشان دهد و این موضوع نیازمند شرایطی است تا به سرانجام برسد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا مقام معظم رهبری بر سه مؤلفه «اقتصاد، فرهنگ و علم و فناوری»‌ به عنوان مؤلفه‌های مهم در اقتدار کشور تاکید می‌کنند، افزود: اقتصاد، علم و فناوری و فرهنگ سه پایه اساسی برای رسیدن به تمدن اسلامی است و باید این سه پایه و مؤلفه تقویت شوند تا بتوانیم در راستای اهداف انقلاب اسلامی موفق باشیم و در جهان نقش‌آفرینی کنیم.
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاطرنشان کرد: علم و فناوری سبب پیشرفت می‌شود و امروز در همه کشورها علم و فناوری یک مؤلفه مهم برای اقتدار است ما نیز باید به آن توجه کنیم، در حوزه علوم انسانی هم باید به محتوای اسلامی این حوزه بسیار توجه کنیم و با نگاه اسلامی علمی تولید کنیم که ما را به سمت تمدن اسلامی پیش ببرد.
پهلوان تصریح کرد: ما باید در حوزه علم و فناوری و صنعت در جهان حرف برای گفتن داشته باشیم و این نیازمند این است که دانشگاه‌های کشور در فضایی آرام و بدون تنش در راستای تولید و پیشرفت علم گام بردارند.
وی با اشاره به مولفه اقتصاد به عنوان یک مولفه مهم برای افزایش اقتدار کشور ادامه داد: حیات و زندگی مردم به اقتصاد بستگی دارد، اگر از لحاظ اقتصادی ضعیف باشیم، نمی‌توانیم حتی حوزه علم و فناوری و فرهنگ را پیش ببریم، سه مؤلفه مورد تأکید مقام معظم رهبری باید در کنار هم پیشرفت کنند، اما تا وقتی مشکلات اقتصادی برطرف نشود و درگیر مسائل اقتصادی باشیم، نمی‌توانیم در حوزه علم و فناوری و فرهنگ موفق باشیم.
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: کشور باید از لحاظ اقتصادی قوی شود، علم و فناوری ما باید بتواند تولید ثروت کند و اقتصاد ما باید به علم ما کمک کند پس باید تلاش کرد تا با
پهلوان تأکید کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود، از این رو بحث فرهنگ بسیار مورد توجه و مهم است، با توجه به اینکه دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی فرهنگ ما را هم هدف قرار داده‌اند و با تهاجم و شبیخون فرهنگی قصد دارند، پایه‌های فرهنگی ما را تضعیف کنند، نیاز است در این حوزه هم با دقت عمل کنیم.
این فعال دانشجویی با بیان اینکه فرهنگ اصولی و درست سبب اقتدار می‌شود، بیان داشت: دستگاه‌های فرهنگی تا به حال آنچنان که باید تلاش خود را در حوزه فرهنگ نداشته‌اند و کشور را در این حوزه به سوی آن چه که مطلوب اسلام و انقلاب است نبرده‌اند، آنها باید طوری عمل کنند که حوزه فرهنگ در کشور ما هم پای حوزه‌های دیگر پیش رود.
پهلوان در ادامه اضافه کرد: بعد از انقلاب با توجه به جنگ تحمیلی فرصت نشد تا ساختارهای فرهنگی را تقویت کنیم، مثلا در حوزه آموزش و پرورش از یک مدل غربی تقلید کردیم و فقط چند درس اسلامی به آن اضافه کردیم، در دانشگاه‌ها هم چنین مشکلاتی وجود دارد، دستگاه‌هایی که هم به نوعی مرتبط با بحث فرهنگ هستند گاهی به فرهنگ نگاهی اسلامی ندارند.
وی بیان کرد: ساختارهای فرهنگی کشور در بخش‌های مختلف نیاز به اصلاح دارد و همه آنها باید اسلامی شود تا ما را در مسیر اهداف انقلاب قرار دهد.
پهلوان در خاتمه یادآور شد: باید با تلاش همه نهادها،‌ مردم و دانشجویان در راستای تقویت سه مؤلفه اقتصاد، فرهنگ و علم و فناوری گام برداشت تا بتوانیم با اقتدار و قدرتی که از تقویت این سه مؤلفه ایجاد می‌شود به اهداف انقلاب برسیم، اسلام را صادر کنیم و یک بازیگر اصلی در جهان باشیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: