آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 25 شهریور ماه 1393 = 16-09 2014

افزایش ۷۰ درصدی قیمت کتاب درسی

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: قیمت کتاب های درسی سال تحصیلی ۹۴-۹۳ به طور میانگین ۷۰ درصد افزایش یافته است.

محی الدین بهرام محمدیان در گفتگو با ایرنا افزود: سال گذشته این افزایش قیمت بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بود که امسال به دلیل بالارفتن قیمت ارز و به دنبال آن قیمت کاغذ، شاهد این تغییرات بوده ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه برخی کتاب ها در پایه های چهارم، هفتم و هشتم همراه با سی دی و نرم افزار آموزشی ارایه شده است، این افزایش قیمت از ۷۰ درصد نیز بالاتر رفته است.

محمدیان افزود: دولت همانند سال های قبل یارانه را برای کتاب های درسی اختصاص داده اما از آنجا که نرخ ارز آزاد شده، این مساله بر بالا رفتن قیمت کاغذ و به دنبال آن کتاب ها نیز تاثیرگذار بوده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه میانگین قیمت کتاب ها از ۳۰ هزار ریال بالاتر نیست، تصریح کرد: شبکه توزیع کتاب های درسی برای دوره اول و دوم متوسطه از طریق کتابفروشی ها از ۱۵ شهریور ماه کار خود را آغاز کرده است و کتاب های دوره ابتدایی نیز در مدارس تحویل دانش آموزان می شود.

محمدیان زمان تحویل کتاب های درسی پایه اول ابتدایی را همزمان با برگزاری جشن شکوفه ها عنوان کرد و گفت: در روزهای اول مهر نیز کتاب های درسی سایر پایه ها از جمله فنی و حرفه ای و کار دانش نیز در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

وی یادآورشد: در سال تحصیلی جدید ۹۶۴ عنوان کتاب در شمارگان ۱۲۵ میلیون نسخه به دانش آموزان تحویل می شود که ۹۰ عنوان از این کتاب های درسی همراه با سی دی و نرم افزار آموزشی است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: واحد ارزشیابی و پی گیری و رسیدگی به شکایات نیز فعالیت خود را آغاز کرده تا هر گونه تخلف در شبکه توزیع کتاب های درسی در سراسر کشور را رصد و پی گیری کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: با چاپخانه هایی که کتاب های درسی با کیفیت بالا تولید نکنند برخورد خواهیم کرد.

محمدیان افزود: البته باید در نظر داشت که کتاب های درسی به دلیل قطع بزرگ و استفاده نادرست دانش آموزان زودتر فرسوده می شوند که در این رابطه نیز باید فرهنگسازی صورت گیرد تا بچه ها از این یار مهربان به درستی نگهداری کننند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: