آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 26 شهریور ماه 1393 = 17-09 2014

تخریب هزاران کلاس درس در تهران با زلزله‌ ۴ ریشتری

مدیرکل آموزش و پرورش شهرتهران با بیان اینکه ۲۵ درصد از کلاس‌های درس تهران فرسوده و غیرایمن هستند، گفت: ۳۱۳ هکتار کمبود فضای آموزشی در کل شهر تهران داریم.

به گزارش ایسنا، اسفندیار چهاربند در جلسه شورای آموزش و پرورش شهر تهران، افزود: در مناطق ۲۱، ۲۲ و ۴ شهرداری تهران شدیدا کمبود فضای آموزشی داریم و محروم‌ترین مناطق آموزشی ۴، ۱۳ و ۲۲ است.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در سطح شهر تهران مشغول به تحصیل هستند، اظهارکرد: ۳۱۳ هزار کمبود فضای آموزشی در کل شهر تهران داریم. علاوه بر آن نیز ۳۷۰ هزار مدرسه در شهر تهران در مجاورت معابری هستند که دسترسی لازم را ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: برای تغییر جانمایی و فضای این مدارس، نیاز به ۲۰۰ هکتار فضا داریم.

چهاربند با اشاره به کلاس‌های تخریبی در شهر تهران گفت: ۱۰ هزار و ۳۲۵ کلاس درس تخریبی هستند و قدمت آنها به قبل از سال ۱۳۳۰ می‌رسد. از این تعداد ۳ هزار و ۲۸۵ کلاس درس بازسازی شده‌اند، اما وضعیت ۷ هزار و ۴۰ کلاس درس تخریبی به صورتی است که با زلزله‌ای چهار ریشتری هم تخریب می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه ۲۲ همکاری لازم را برای بازسازی مدارس ندارد، افزود: شهرداری منطقه پاسخگو نیست و بدون سرانه آموزشی به انبوه‌سازان مجوز ساخت می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه عنوان کرد: ۵۶ هزار کلاس درس در استان تهران و ۳۰ هزار کلاس درس در شهر تهران وجود دارد که از این میان ۳۵ درصد نوساز یا دارای استحکام، ۴۰ درصد در شرایط معمولی است و مشکلی جز در حوادث غیرمترقبه ندارد؛ اما ۲۵ درصد از کلاس‌های درس فرسوده و غیرایمن هستند و قدمت بالای ۴۰ سال دارند.

تندگویان عضو شورای شهر تهران نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرداری تهران طبق قوانین کمک‌هایی درخصوص فضای آموزشی ارائه داده است اما به دلیل اینکه زیرساخت‌های دریافت کمک به درستی تهیه نشده است، شهرداری مطابق تشخیص خود، کمک‌هایی را تخصیص داده است.

وی افزود: شهرداری هزینه‌هایی را در بخش فرهنگی و هنری و مبلغ کمی را برای ساماندهی زیرساخت‌های آموزش و پرورش اختصاص داده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: