آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 29 شهریور ماه 1393 = 20-09 2014

مذاکرات هسته ای؛ هشدار مقام آلمانی به رژیم ایران

رژیم ایران دیگر نمی‌تواند در مذاکرات هسته ای وقت تلف کند

وزیر خارجه آلمان در پایان دور نخست مذاکرات هسته ای در نیویورک، به رژیم ایران هشدار که در مذاکرات با شش قدرت جهانی وقت تلف نکند.

والتر اشتاین مایر گفت: غرب مایل است به توافقی منصفانه با رژیم ایران دست یابد اما ضروری است که این رژیم در مورد مسائل اصلی موضع خود را تغییر دهد

دیپلماتهای غربی چه می گویند؟

دور نهایی مذاکرات هسته‌ای رژیم ایران و گروه 1+5 از روز جمعه در نیویورک آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام آمریکایی حاضر در این مذاکرات با اشاره به اینکه انتظارات از پیشرفت در مسائل عمده بسیار پایین است گفت: مذاکرات ستخت است بسیار سخت.

وی که به دلیل حساسیت موضوع نخواسته نامش فاش شود افزود: من فکر می‌کنم بسیاری از ما که اینجا هستیم به مذاکرات خوشبین نیستیم.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که مشکلات اصلی میان طرفین از جمله مساله غنی سازی همچنان پابرجا است.


ناامیدی از راهگشایی در مذاکرات نیویورک

خبرگزاری فرانسه از نیویورک گزارش داد رژیم ایران و شش قدرت جهانی روز جمعه به پای میز مذاکره باز می‌گردند.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام آمریکایی تأکید کرده که دور جدید مذاکرات بسیار سخت خواهد بود به گونه‌ای که مقامات شرکت کننده در این مذاکرات با امیدواری چندانی به نیویورک نیامده اند.

یک تحلیلگر منع تکثیر هسته‌ ای در انجمن کنترل تسلیحاتی گفت: انتظار نمی‌رود هیچ راه‌گشایی عمده‌ای در این گفتگوها صورت بگیرد.

از سوی دیگر روزنامه فرانسوی فیگارو از قول یک منبع نزدیک به مذاکرات هسته ای نوشت: رژیم ایران به تمامی پیشنهادات گروه ١+۵ پاسخ منفی داده است. منبع یاد شده به فیگارو گفته است در ایران تصمیم گیری برای گذار از منطق مقابله با آمریکا به منطق عادی سازی روابط با این کشور خیلی دشوار به نظر میرسد.


روسیه: رژیم ایران و 1+5 به توافق دست نمي‌یابند

به گزارش ایتارتاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در بدو ورود به آمریکا در جمع خبرنگاران، گفت: مسکو به طور کامل مطمئن نیست که رژیم ایران و 6 کشور جهان بتوانند تا 24 نوامبر به یک توافق دست یابند.

گزارش صداوسیمای رژیم: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که در نیویورک بسر می برد در مصاحبه با خبرنگار رادیو ان پی آر با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: آمریکاییها فکر می کنند هرگونه توافق ایده ای بد است، هیچ مقداری از اطمینان که لازمه هر توافقی است وجود ندارد چرا که آنها علاقه ای به توافق ندارند.

ظریف گفت: برنامه هسته‌ای ما یک برنامه صلح‌آمیز است و جمهوری اسلامی این برنامه را کنار نخواهد گذاشت.


جوی نه چندان امیدوار کننده

مذاکره کننده ارشد امریکا پیش از آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای در نیویورک مدعی شد ایران نمی تواند جامعه جهانی را قانع کند که توانایی کنونی غنی سازی اورانیوم آن، قابل قبول است.

وندی شرمن همچنین مدعی شد : «جامعه جهانی با تعلیق و پایان دادن به تحریم های ایران فقط در صورتی موافقت خواهد کرد که ایران برای آن که نشان دهد برنامه هسته ای آن کاملا صلح آمیز است و در آینده نیز این گونه خواهد بود، گام های قانع کننده و قابل راستی آزمایی بردارد.»

از سوی دیگر معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه تاکید کرد: حفظ حقوق مردم خط قرمز ماست که مصالحه نخواهیم کرد.

عباس عراقچی درباره خوشبینی به مذاکرات در نیویورک گفت: در این باره که بتوانیم در نیویورک به جمع بندی نهایی برسیم و به توافق دست یابیم با توجه به حجم زیادی که از مذاکرات باقی مانده است این امر را خیلی بعید می دانم.



keivan September 20, 2014 10:56 AM

تحریم ها شدید تر میشوند دادگاه اتحادیه اورپا و خزانه داری امریکا لغو تحریمهای بانک مرکزی را دیروز اعلام کردند و این در راستای تحریمهای بیشتر و شدید تر و گسترده تر است که داد گاه اتحادیه اروپا در راستای افزایش تحریمها ۱۲شرکت و ۴۰ نفر از اشخاص معتبر جمهوری اسلامی که با تحادیه اروپا قرار دادهای بزرگ تجاری بسته اند و چند بانک دولتی را از لیست تحریمها خارج کرد که این نشانه بدی از افزایش تحریمها برای جمهوری اسلامی است که بسیار سخت و ترس اور میباشد ؟؟؟؟! ! ! ! ! ! ویک پیروزی بزرگ برای امریکا و اروپا درقبال حکومت اسلامی محسوب میشود ؟؟؟؟؟! ! ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


هلو September 20, 2014 05:34 PM

درسرتاسرمقاله میخوانیم که هیچ امیدی برای به نتیجه رسیدن نیست۰موافق هستید که عین این مقاله راسالها ست که میخوانیم ؟ یا غرب ساده لوح است و هنوزامید به گفتگو با یک مشت دیوانه را دارد یا این بازی را تا جایی که بتواند شیره ایران را بکشد ادامه میدهد۰دیگر بچه ها هم میدانند که هیچکدام ازاین ممالک معامله های هنگفت پشت پرده ای را با ایران قطع نکرده اند۰رژیم جنایتکار اسلامی ایران بخوبی میداند که اگر غرب میخواست آنها را برکنار کند تا به حال این کاررا کرده بود۰متاسفانه مردم ایران بازیچه سران رذل جمهوری اسلامی وسران کشورهای بزرگ غربی شده اند۰هر چند وقت یکبار خبری از مذاکرات وتحریم چند دزد پخش میکنند تا ما فکر کنیم که این دولت سست خواهد شد۰ما ملت ایران هم که خرفت شده ایم ودرخواب فرورفته ایم و شاهد از بین رفتن هویت، طبیعت و ثروت ایران هستیم، چه حیف۰

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: