آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 27 شهریور ماه 1393 = 18-09 2014

حمله هوايی آمریکا به يک اردوگاه آموزشی داعش

جنگنده های آمریکايی امروز برای نخستین بار یک پایگاه آموزشی گروه تروریستی داعش را در عراق بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) روز پنجشنبه از نخستین حمله آمریکا به یک اردوگاه آموزشی داعش در عراق خبر داد.

از سوی دیگر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، از چراغ سبز فرانسه برای حمله به داعش در عراق استقبال کرد.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نیز با استقبال از این تصمیم فرانسه اعلام کرد این تصمیم مشارکت مهمی در تلاش های ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش است.

از ابتدای این هفته هواپیماهای رافال فرانسه که در پایگاه های امارات عربی متحده مستقر هستند، به ماموریت های شناسایی در عراق مبادرت کرده اند.

وزیر امور خارجه آمریکا قرار است روز جمعه ریاست نشست شورای امنیت سازمان ملل را عهده دار شود.

جان کری تصریح کرد هدف این نشست تقویت ائتلاف کشورهایی است که با داعش می جنگند.

همزمان چاک هگل، وزیر دفاع آمریکا از تصویب طرح حمله به مواضع داعش در داخل خاک سوریه خبر داد و گفت: آمریکا این اقدامات را بدون هماهنگی و اطلاع رژیم اسد انجام خواهد داد.

از سوی دیگر مجلس سنای آمریکا روز پنج شنبه طرح دولت واشنگتن برای آموزش و مسلح کردن شورشیان میانه روی سوری را مورد تصویب قرار داد.

این در حالیست که جان کری امروز در جلسه ای در مجلس نمایندگان آمریکا، رژیم اسد را به نقض توافق در مورد سلاحهای شیمیايی متهم کرد و گفت، رژیم دمشق طی سال گذشته بارها از گاز کلر برای مبارزه با مخالفان خود استفاده کرده است.

همزمان یک مقام سوری روز پنج شنبه هشدار داد اقدام نظامی آمريکا در سوريه تحت عنوان مبارزه با داعش بدون هماهنگی با دمشق، ممکن است به رويارويی نظامی منجر شود.






هلو September 18, 2014 11:30 PM

بالاخره فرانکشتین دست ساخته خود را نابود میکند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: