آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 28 شهریور ماه 1393 = 19-09 2014

کارگاه ها و کارخانجات صنعتی همچنان تعطیل می شوند

شیراز – خبرگزاری مهر: نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگاه ها و کارخانجات صنعتی فارس همچنان تعطیل می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ذوالانوار افزود: رفع مشكلات كارگاه‌ها و بنگاه‌هاي توليدي و اقتصادي در فارس هنوز به روشنی محقق نشده، ورشکستگی پنهان همچنان مشهود است.

وی افزود: باعث تاسف است که عملا وضعیت کارفرمایان واحدهای تولیدی و کارگران طی یک سال گذشته بهبود پیدا نکرده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نمایندگان از دولت انتظار دارند برای بهبود شرایط کار، کسب و کار بنگاه های تولیدی راهکارها و اولویتهای روشنی را ارائه کند و متقابلا خودش هم بند از پای تولید کنندگان باز کند.

ذوالانوار با بیان اینکه سیاست دولت یازدهم تاکنون در جهت حمایت از کارفرمایان و کارگران محقق نشده، تاکید کرد: تاکنون حمایت جدی از سوی دولت برای حمایت از کارگران انجام نشده از این رو وضعیت بسیاری از واحدهای تولیدی حادتر شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه حداقل یک چهارم آمار بیکاری استان ناشی از تعطیلی کارخانه‌های فارس است، گفت: اگر این واحدها با همت جدی و عملیاتی دولت و همراهی بخش بانکی احیا می شدند بخشی از مشکلات بیکاری در استان و کشور حل می شد.

وی تنها راه کنترل بیکاری را صیانت و حفاظت از تولید کنندگان و مشاغل موجود و سپس ایجاد شغل از طریق جذب سرمایه گذاری های مولد جدید دانست و تاکید کرد: تازمانی که بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در عمل و نه به زبان در استان فراهم نشود روند بیکاری کاهش نخواهد یافت.

ذوالانوار با بیان اینکه بانک‌ها اعلام می کنند برای تامین بخش مالی بخش تولید دچار کمبود نقدینگی هستند عنوان کرد: بهتر است دولت برای حمایت از تولید، منابع مشخصی را در اختیار بانک‌ها بگذارد و متقابلا بانک‌ها نیز به ‌جای مشارکت در مسابقه مخرب افزایش سود تسهیلات، ساز و کار مماشات با تولیدکننده را دنبال کنند.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: قرار بود قسمتی از منابع حاصل از فروش نفت در صندوق توسعه ملی صرف حمایت از تولید شود اما عملا این اتفاق نیفتاد همچنانکه در دولت قبل نیز سهمی از منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه ها به بخش تولید نرسید.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: