آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 شهریور ماه 1393 = 21-09 2014

محمد مرسی به جاسوسی برای رژیم ایران متهم شد

سایت حکومتی پیام نو: یکی از مقامات سابق سازمان اطلاعات مصر در یک گفتگوی خبری از خروج اطلاعات طبقه بندی شده از دفتر ریاست جمهوری مصر داد.

این مقام امنیتی روز گذشته در مصاحبه ای گفت: برای سازمان اطلاعات هیچ فرقی بین مبارک و مرسی وجود نداشت و مانند زمان مبارک کلیه اطلاعات طبقه بندی شده و دستورات رئیس جمهور مو به مو اجرا می شد.اما بعد از مدتی این سازمان متوجه شد که این اطلاعات به بیرون درز کرده است و بیشتر این کشورهای قطر و ایران بودند که این اطلاعات را به دست می آوردند.

مرسی غالبا تمایل به داشتن فایل های اطلاعاتی مربوط به ایران ، اسرائیل و آمریکا را داشت. به طور مثال یک فایل که مربوط به فعالیت نمایندگی ایران در مصر بود و فعالیت هایی که این نمایندگی در مصر داشت و همچنین فعالیت های ماموران اطلاعاتی ایران که در این کشور داشتند که تا بازداشت کنسول ایران در مصر نیز پیش رفته بود اما به محض مطلع شدن تهران از آن تمام فعالیتهای اطلاعاتی این نمایندگی متوقف شد.

این مقام سابق اطلاعاتی مصر در ادامه به بی اهمیتی مرسی نسبت به این سازمان اشاره می کند و به طور مثال از سفرهای خارجی مرسی می گوید که وی بدون اهمیت به هشدارها و مشاور های این سازمان به روش خود عمل می کرد و فقط به حرفهای مشاور خود در امور امنیتی و حفاظتی اهمیت می داد.

وی در ادامه به ضبط کلیه مکالمات مرسی قبل از سرنگونی توسط دستگاه اطلاعاتی مصر اشاره کرد که در حال حاضر این اسناد یکی از موارد مورد استناد دادگاه مرسی است. مانند تلاش رئیس دفتر مرسی در ارتباط گرفتن با سازمان اطلاعات آمریکا که یکی از موارد اتهامی مرسی در دادگاه است، ارتباط با حماس و ایران دیگر موارد اتهامی محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: