آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 شهریور ماه 1393 = 21-09 2014

کارگران قند قهستان بیش از ۵ ماه حقوق نگرفته‌اند

نماینده کارگران کارخانه قند قهستان در استان خراسان جنوبی از تعویق بیش از ۵ ماه حقوق حدود ۲۶۰ کارگر این واحد تولیدی در نتیجه نبود امکانات تولید خبر داد.

این کارگر ه نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفت: کارخانه قند قهستان ۱۱۰ کارگر رسمی و قرار دادی و حدود ۱۵۰ کارگر فصلی دارد که در دریافت مطالبات معوقه خود از کارفرما عاجز ماده‌اند.

او با بیان اینکه ۱۱۰ کارگر رسمی و قرار دادی کارخانه قند قهستان از ابتدای سال جاری هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند افزود: کارفرما فقط بخشی از حقوق فروردین ماه سال جاری به همراه دو مبلغ ۳۰۰ و ۱۰۰ هزار تومانی علی‌الحساب را به کارگران ثابت پرداخت کرده است.

وی در خصوص مطالبات کارگران فصلی گفت: با وجود اینکه کارگران فصلی کارخانه قند قهستان از بهمن ماه سال گذشته در فصل بیکاری به سر می‌برند، کارفرما هنوز حقوق ماهای آذر و بهمن سال قبل را به حسابشان واریز نکرده است.

این کارگر اساسی‌ترین مشکل این واحد صنعتی را انباشت بدهی‌های کارخانه اعلام کرد و گفت: این کارخانه ۸ میلیارد تومان به طلبکاران بانکی بدهی دارد و کارگران هر چه تولید می‌کنند کارفرما به حساب طلبکاران واریز می‌کند.

او با بیان اینکه فعالیت تولیدی در این کارخانه به دلیل نبود مواد اولیه تولید تا آبان ماه متوقف است، گفت: تا فصل درو محصول چقندر قند و افزایش نیافتن مواد اولیه تولید به میزان ۵ هزار تن در سیلوهای کارخانه، فعالیت تولیدی از سر گرفته نمی‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: