آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 شهریور ماه 1393 = 21-09 2014

طناب اتمی، پیشنهاد معامله و هشدار سناتورها

رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی در جلسه علنی امروز به کشورهای غربی گفت حاضر نیستیم با دست خود طناب محدودیت اتمی را به گردن خود بیندازیم.

علی لاریجانی گفت: شیطنت‌آمیزتر برخی اظهارات مسئولان آمریکا در مسأله هسته‌یی ایران است این‌که در آستانه مذاکرات هسته‌یی با حرفهای نسجیده و کودکانه قصد انحراف در بحث هسته‌یی را دارند ایران در مذاکرات هسته‌یی پایبند منطق است و علاقه‌یی به کرشمه‌های بی‌خاصیت سیاسی آمریکا ندارد که اتلاف وقت است و اگر واقعاً معتقد به این خط و نشانها هستند چرا دنبال مذاکره می‌گردند این چه مذاکره‌ای است که نتیجه ان از قبل مشخص می‌شود و این تصور اشتباهی است، اگر فکر می‌کنند با این‌گونه شلوغ کاری در مذاکرات ایران طناب محدویت اتمی را به دست خود به گردن می‌دهد.

این در حالیست که نمایندگان جمهوری اسلامی در مذاکرات نیویورک، خواستار معامله بر سر پرونده اتمی و کمک به مبارزه با داعش شده اند.

به گزارش رادیو فرانسه، خبرگزاری رویترز در یک گزارش از نیویورک نوشته است که رژیم ایران در برابر کمک به ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، خواستار نشان دادن «نرمش» ازسوی مذاکره کنندگان غربی درپرونده اتمی شده است.

رویترز به نقل از یک مقام ارشد رژیم ایران حاضردر مذاکرات نوشت که وی گفته است: کمک، یک جاده دوطرفه است، در مقابل چیزی که می دهید باید چیزی بگیرید.


هشدار سناتورها

روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت: شماری از سناتورهای جمهوریخواه از دولت اوباما خواسته اند درباره پیشنهادی که در مذاکرات هسته ای با رژیم ایران مطرح کرده اند، توضیح دهد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: این گروه از سناتورها ابراز نگرانی می کنند که پیشنهاد مطرح شده زمینه را برای دستیابی رژیم ایران به توانایی ساخت سلاح هسته ای تسهیل می کند.

بر اساس این پیشنهاد، رژیم ایران به جای برچیدن سانتریفوژها، اتصالات میان آنها را برمی دارد . مزیت این پیشنهاد این است که رژیم ایران می تواند ادعا کند سانتریفوژهایش را برنچیده است، اقدامی که مقامات حکومت ایران به صراحت ادعا کرده اند که هرگز انجام نخواهند داد.

اما 31 سناتور که تردید دارند این پیشنهاد بتواند از سرعت پیشرفت هسته ای رژیم ایران بکاهد، در نامه ای به جان کری، وزیر امور خارجه ابراز نگرانی کرده اند که احتمالا پیشنهاد دولت آمریکا که با هدف به نتیجه رساندن سریع مذاکرات و دستیابی به توافق مطرح می شود، امتیازهای هسته ای دردسر سازی به رژیم ایران بدهد .

به نوشته لس آنجلس تایمز، ایده قطع ارتباط سانتریفوژها در اشکال مختلف همواره در گفتگوهای غرب با رژیم ایران در بیش از یک دهه گذشته مطرح بوده است .

مسئولان مذاکره کننده هسته ای رژیم ایران و 5 + 1 چند روز است در نیویورک و در آستانه برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفتگو می کنند.





هلو September 21, 2014 02:10 PM

اوباما بسه دیگه شلوارتو بکش بالا، تا کی بی حیصیتی و بیشعوری ؟ هنوز نفهمیده ای که اینها سرکارت گذاشتن؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


ali September 22, 2014 10:55 AM

ایا جام زهر هسته ای هلو را به واقعیت حکومت اسلامی خواهد نوشید یا شرکای فقیر و گرسنه امریکا و اتحادیه اروپا و انگلیس ؟؟! ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


هلو September 22, 2014 01:07 PM

علی خان لطفا ترجمه کنید۰ متشکرم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: