آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 شهریور ماه 1393 = 21-09 2014

وزير اطلاعات درباره دانشگاهها به مجلس می رود

خراسان - حجت الاسلام سيد محمود علوي وزيراطلاعات براي توضيح درباره دانشجوياني که درمورد تحصيل محدوديت داشته اند(ستاره دار) اما به دانشگاه بازگشته اند واستعلامات آنها و همچنين درباره برخي انتصابات در وزارت علوم و دانشگاه ها امروز يکشنبه مهمان کميسيون آموزش مجلس است.

قاسم جعفري سخنگوي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفت وگو با خراسان با اعلام اين خبر گفت: تعدادي از نمايندگان درباره بازگشت دانشجوياني که درگذشته برابر احکام مراجع رسمي و قانوني براي ادامه تحصيل در دانشگاه ممنوعيت و محدوديت داشته اند(دانشجويان ستاره دار) ولي با تصميم مسئولان وقت به دانشگاه بازگشته اند و درباره استعلامات اين دانشجويان از وزير اطلاعات سوال داشته اند. وي با يادآوري وجود برخي تناقضات در خصوص چگونگي تاييد صلاحيت برخي از دانشجوياني که مشکلاتي داشتند، گفت: براي روشن شدن موضوع و رفع تناقض بين وزارت علوم و اطلاعات وزير اطلاعات در کميسيون آموزش حاضر خواهد شد.

وي درباره کميته بررسي بورسيه هاي مجلس و کميته اي که در وزارت علوم در همين ارتباط تشکيل شده گفت : تشکيل کميته وزارت علوم در اين باره منافاتي با کميته مجلس ندارد چراکه ما از بعد نظارتي و داوري بدون پيش شرط اين موضوع را پيگيري مي کنيم و کميته وزارت علوم از بعد اجرايي آن را در دستور کارخود دارد. جعفري تاکيد کرد :کميته بورسيه هاي مجلس براي جلوگيري از به وجود آمدن هرگونه شائبه پيگيري اين موضوع را از سال تصويب قانون يعني از سال 68 در دستور کار خود قرار داده است . وي تصريح کرد: کميته بررسي بورسيه بر کار کميته پيگيري بورسيه هاي وزارت علوم نيز نظارت مي کند.اين کميته مدتي است جلسات خود را برگزار مي کند. وي در پاسخ به اين سوال که آيا از گزارش کميته اي که قبل از استيضاح وزير علوم تهيه شده بود استفاده خواهد شد يا خير گفت : بله ما از آن گزارش استفاده مي کنيم حتي تعدادي از دوستان که در آن کميته حضور داشتند مجددا در کميته فعلي نيز عضو هستند. سخنگوي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس درباره اينکه اسامي افرادي که غير قانوني بودن بورسيه شان ثابت شود منتشر مي شود يا خير گفت : يکي از سوالات اساسي همين است وبايد دراين باره تاکيد کرد که اعلام اسامي متخلفان با تصميم مراجع قانوني است به عبارت ديگر در صورت اثبات تخلف و تصميم مراجع قانوني اسامي متخلفان اعلام مي شود.

دراين ارتباط دکتر مجتبي صديقي رييس سازمان امور دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در پاسخ به اين سوال که «آيا اسامي متخلفين اعلام مي شود؟» گفت: نه، قطعا؛ موارد تخلف تنها به اشخاص متخلف اعلام خواهد شد. وي در خصوص کارگروه رسيدگي به بورسيه هاي غيرقانوني خاطرنشان کرد: اين موضوع توسط شخص وزير و به طور مستقيم از سوي اين مقام دنبال مي شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: