آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 شهریور ماه 1393 = 21-09 2014

دعوت بسیج زنان برای حضور جدی‌تر

مسئول فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور اعلام کرد: بسیج زنان تصمیم دارد تا جدی‌تر از گذشته علیه دشمن در جبهه‌های جنگ نرم که حوزه‌های مختلفی را نیز دربر می‌گیرد، حضور داشته باشد؛چراکه ما فکر می‌کنیم خط مقدم این جنگ به هنرمندان و خبرنگاران جامعه نیاز دارد.

به گزارش ایسنا،‌ معصومه حکیمیان در نشست مطبوعاتی "زن، دفاع مقدس" که به همت سازمان بسیج جامعه زنان کشور برگزار شد، اظهار کرد: شایسته بود تا بنا بر فرمان مقام معظم رهبری خیلی جدی‌تر و خیلی قبل‌تر از این به مقابله با جنگ نرم می پرداختیم. ما معتقدیم که همان الگویی که در 8 سال دفاع مقدس توسط زنان اجرا شده بود، صدها بار دیگر نیز قابلیت اجرا دارد. این بار در جنگ نرم زنان باید در خط مقدم حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: جنگ سخت این مولفه را دارد که خیلی سریع صدایش به گوش مردم برسد و از این طریق مردم احساس خطر کنند. امروز جنگ نرم در حوزه‌های مختلفی علیه ما صورت گرفته است. جنگ نرم در موضوع عفاف و حجاف، افزایش جمعیت و جایگاه زن در جامعه از سری موضوعاتی است که ما در هفته دفاع مقدس به آن خواهیم پرداخت.

مسئول فرهنگی بسیج جامعه زنان با اعلام این خبر که هفته دفاع مقدس امسال پربارتر از همیشه خواهد بود، تصریح کرد: ما از NGOها و سازمان‌های فرهنگی دعوت می‌کنیم تا در مراسم هفته دفاع مقدس امسال شرکت کنند. شایسته است تا تمام آحاد جامعه در این بزرگداشت نقش داشته باشند و خودشان را صاحب این برنامه بدانند.

حکیمیان همچنین با بیان این‌که پرچمدار جنگ نرم کربلا حضرت زینب (س) بود، خاطرنشان کرد: در جنگ سرد آقایان پرچمدار هستند مانند جنگ کربلا که حضرت ابوالفضل (ع) پرچمدار مقابله با دشمن بود اما در بحث جنگ نرم حضرت زینب (س) این وظیفه را بر عهده داشت. من اجازه می‌خواهم که بگویم در سالیان گذشته زنان پرچمدار خوبی در حوزه جنگ نرم نبودند. اگر وظیفه خودمان را درست انجام می‌دادیم امروز وضعیتمان این نبود.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ سخت محدودیت‌ها مرزی و جغرافیایی وجود دارد، اما جنگ نرم هیچ مرزی ندارد و انگار یک جنگ جهانی است، پس دفاع ما نیز باید جهانی باشد. نهادهای فرهنگی و هنری و رسانه‌ها در خط مقدم این جنگ قرار دارند. من درهمین‌جا تأکید می‌کنم که خبرنگاران و هنرمندان از رزمندگان اصلی جنگ نرم هستند و از آنها دعوت می‌کنم تا بیشتر و بهتر وظیفه خود را در این حوزه انجام دهند.

مسئول فرهنگی بسیج جامعه زنان در پایان گفت: من امیدوارم در سالی که مقام معظم رهبری آن را جهاد اقتصادی و فرهنگی و عزم ملی خواندند بتوانیم شروع تازه‌ای در حوزه فرهنگی داشته باشیم. امیدوارم بتوانیم از فرصت هفته دفاع مقدس برای این موضوع استفاده کنیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: