آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 شهریور ماه 1393 = 21-09 2014

اعدام تازه داماد به اتهام قتل آرايشگر بين‌المللی

اعتماد| مرد جنايتكار كه با انگيزه سرقت، آرايشگر بين‌المللي را به قتل رسانده بود، با تاييد حكم قصاصش در يك قدمي چوبه‌دار قرار گرفت. حكم 10 سال زندان همسر او به اتهام سرقت نقض و تازه عروس براي دومين بار محاكمه شد. 18 آبان ماه سال 89 ساكنان مجتمعي در خيابان پاسداران در تماس با پليس اعلام كردند زن تنهايي كه در يكي از آپارتمان‌هاي مجتمع زندگي مي‌كند از چند روز قبل ناپديد شده و اين در حالي است كه از داخل خانه‌اش بوي تعفن به مشام مي‌رسد. در ادامه تيمي از ماموران كلانتري پاسداران در خانه زن تنها حاضر شده و با دستور قضايي وارد آپارتمان شدند.

ماموران پس از ورود به اتاق خواب با جسد ناهيد 55 ساله روبه‌رو شدند كه ضربه سنگيني به سرش وارد شده بود. باز بودن در گاو صندوق خانه حكايت از قتل او با انگيزه سرقت داشت. تيم جنايي در جريان تحقيقات خود دريافت ناهيد يك آرايشگر بين‌المللي بود كه نيمي از سال را در كشور ژاپن كار مي‌كرد.

همسايه‌هاي مقتول در جريان تحقيقات اظهار داشتند: ناهيد چند هفته قبل به خانه آمده بود و آنها هيچ اطلاعي از رفت و آمدهاي زن تنها نداشتند. ماموران سپس سراغ صاحب خانه قبلي ناهيد رفته كه او در بازجويي‌ها مدعي شد پسر جواني به نام علي به خانه ناهيد رفت و آمد داشته است. با كشف اين سرنخ تحقيقات براي شناسايي علي آغاز شد و كارآگاهان پس از تجسس‌هاي گسترده تنها مظنون اين جنايت را دستگير كردند.

متهم در بازجويي‌هاي اوليه منكر قتل شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: من و ناهيد از چند سال قبل با هم آشنا هستيم. او به من قول داده بود كه در صورتي كه ازدواج كنم يك هديه گرانقيمت به من و همسرم مي‌دهد. چند هفته قبل با دختر 19 ساله‌يي به نام زينت ازدواج كردم. روز حادثه با همسرم تصميم گرفتيم ناهيد را بيهوش كرده و از گاوصندوق خانه‌اش سرقت كنيم. وقتي به خانه رفتيم من در شربت داروي خواب‌آور ريختم و به زن تنها دادم. او با خوردن شربت دچار حالت تهوع شد. همسرم مراقب ناهيد بود و من در جست‌وجوي كليد گاوصندوق بودم. در يك لحظه زن تنها وارد اتاق شد و با ديدن من شروع به فحاشي كرد. من هم با يك شمعداني ضربه‌يي به سرش زدم و بعد با روسري خفه‌اش كردم. آن روز نتوانستيم در گاوصندوق را باز كنيم به همين خاطر با برداشتن طلاهاي مقتول از آنجا فرار كرديم. وي ادامه داد: دو روز بعد به همراه يكي از دوستانم به نام محمد به خانه مقتول رفته و در گاو صندوق را باز كرديم. چهار ميليارد تومان پول نقد در گاو صندوق ناهيد بود كه اين پول را سرقت كرده و گريختيم.

با اعتراف‌هاي متهم اصلي جنايت ماموران همدستان او را دستگير و آنها نيز در بازجويي‌ها به جرم خود اعتراف كردند.

با بازسازي صحنه قتل و اعتراف متهمان پرونده با صدور كيفرخواست به شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد.

قضات دادگاه پس از محاكمه متهمان آنها را مجرم شناخته و علي را به قصاص نفس و «زينت» را به جرم معاونت در قتل به 15سال زندان محكوم كرد. دو متهم به اتهام مشاركت در سرقت نيز به 10 سال زندان محكوم شدند.

حكم قصاص «علي» و معاونت در قتل «زينت»در شعبه 24ديوان عالي كشور مهر تاييد خورد اما حكم 10 سال زندان زن جوان نقض شد و پرونده براي رسيدگي دوباره به شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد.

صبح ديروز زينت به رياست قاضي باقري پاي ميز محاكمه قرار گرفت. متهم با رد اتهامش گفت: پس از عقد با علي متوجه شدم كه او به شيشه و كراك اعتياد دارد. چند ماه از عقدمان گذشته بود كه او مرا معتاد كرد. علي مدعي بود كه 15 ميليون تومان از ناهيد طلب دارد. يك شب به من زنگ زد و خواست يك بسته قرص خواب آور بخرم تا به خانه ناهيد برويم. آن شب علي و ناهيد يك ساعت در اتاق مشغول حرف زدن بودند. وقتي به خانه برگشتيم او مقدار زيادي طلا همراه داشت و گفت اين را بابت طلبش گرفته است. فرداي آن شب براي فروش طلاها به يك طلافروشي در ستارخان رفتيم اما مرد طلافروش گفت همه طلاها بدلي است. دوباره به خانه ناهيد بازگشتيم كه علي اين‌بار او را كشت. من در جريان قتل و سرقت نبودم.

قضات دادگاه پس از آخرين دفاعيات متهم براي صدور حكم وارد شور شدند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: