آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 31 شهریور ماه 1393 = 22-09 2014

هشدار به روحانی در مورد ملاقات احتمالی با اوباما

تهدید روحانی به برکناری در صورت دیدار با اوباما

روزنامه اعتماد: گروهی به نام «کمیته صیانت از منافع ایران» در نامه‌ای به نمایندگان مجلس از آنها خواسته است «در مسئله‌ی حفظ دشمنی با آمریکا، که معکوس کردن آن به معنای براندازی و استحاله جمهوری اسلامی است، بسیار حساس باشد، و در صورت عملی شدن اقداماتی در این جهت، طرح عدم کفایت رئیس‌جمهور را در دستور کار قرار دهد.» برخی نمایندگان مجلس نیز این تهدید را تکرار کرده‌اند.

عاقبت ملاقات احتمالی اوباما و روحانی قابل‌پیش‌بینی است!

صراط نیوز: در حالی که روز دوشنبه حسن روحانی برای دومین بار در دوران ریاست جمهوری خود به نیویورک خواهد رفت، اصلاح طلبان همچنان در پی یافتن راهی برای دیدار او با اوباما هستند!

اصرار این جریان سیاسی برای انجام این دیدار، در حالی است که هنوز مشخص نیست دستاورد تماس تلفنی سال گذشته روحانی و اوباما – که اصلاح طلبان و هواداران دولت به شدت به آن افتخار می کردند – دقیقا چه بوده است؟

روحانی و اوباما سال گذشته تماس تلفنی کوتاهی با یکدیگر برقرار کردند که هنوز هم با گذشت این زمان، مشخص نشده این تماس به درخواست کدام طرف برقرار شده بود. همین مسئله تا مدت ها محل بحث و جدل در رسانه ها و میان مقامات دو طرف بود.

فارغ از این موضوع، سوال اساسی و مهمی که در این یک سال بی پاسخ ماندهف این است که تماس روحانی و اوباما در نهایت چه سودی برای جمهوری اسلامی ایران داشت؟ آیا این تماس به حل موضوع هسته ای و موارد مناقشه میان ایران و غرب کمک کرد؟ رفتار آمریکا را در قبال ایران در مذاکرات تغییر داد؟ باعث کاهش اظهارات ضدایرانی مقامات آمریکایی شد؟ تحریم های آمریکا را به تعویق انداخت؟ جایگاه سیاست خارجی کشور را ارتقا داد؟

واضح است که پاسخ تمامی سوالات فوق منفی است با این وجود معلوم نیست چرا همچنان عده از غربگرایان داخلی از این اتفاق به نیکی یاد می کنند و آن را در فهرست دستاوردهای دولت روحانی(!) قرار می دهند.



مرگ بر استبداد، ننگ بر مستبد September 23, 2014 01:47 AM

خود بزرگ بینی ماموران رژیم باعث شده دروغهایشان باور خودشان هم بشود؛ انگار فراموش کرده اند، یا به روی خود نمی آورند که مذاکرات ابتدایی ایران و امریکا در دوره احمدی نژاد شروع شد اما به خاطر بدنامی احمدی نژاد، مقامات امریکایی حاضر به دیدار با او نبودند؛
سرداران داعشی سپاه فقط بلدند از آب گل آلود ماهی بگیرند و به خوبی می دانند دوستی با ملتهای پیشرفته دنیا به معنی طرد و مرگ طرز فکر آنها و موجب از دست دادن امتیازات فراوان شان خواهد شد امتیازاتی که نه به دلیل شایستگی، بلکه با زور اسلحه و قتل و تجاوز مردم به دست آورده اند بی سبب نیست که این مزدور حتی از احتمال این دیدار وحشت دارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: