آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 31 شهریور ماه 1393 = 22-09 2014

مذاکرات اتمی و داعش؛ پاسخ آمریکا به پیشنهاد رژیم

آمریکا اعلام کرد پرونده هسته ای رژیم ایران را با مسئله مبارزه با داعش مبادله نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، سخنگوی کاخ سفید که در جمع خبرنگاران سخن می گفت ادعا کرد که رژیم ایران پیشنهاد چنین کاری را به آمریکا داده است، اما پرونده هسته ای و داعش دو مسئله کاملا جدا هستند

جاش ارنست گفت: گفت‌وگو با رژیم ایران در مورد داعش و پرونده هسته‌ای، دو موضوع کاملا مجزا است و آمریکا پرونده هسته ای را با مسئله داعش مبادله نخواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید افزود: واشنگتن در مورد داعش هیچ هماهنگی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات با رژیم ایران انجام نمی‌دهد و موضوع هسته‌ای را نیز جدای از موضوع مبارزه با داعش می‌داند.

از سوی دیگر سخنگوى وزارت خارجه رژیم ایران تاکید کرد که تاکنون طرحی در خصوص اتصالات سانتریفیوژها در تاسیسات هسته‌ای مورد موافقت واقع نشده است.

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم درباره برخی اخبار منتشره در خصوص ارائه طرحی از سوی یكی از كشورهای عضو گروه ١+٥ در ارتباط با اتصالات سانتریفیوژها در تاسیسات هسته‌ای در ایران اظهار داشت: در روند مذاكرات فنى و كارشناسى‌، طرح‌ها و ابتكارات مختلفى از سوى هیات‌ها ارائه و مورد نقد و بررسى قرار مى‌گیرد.

وى افزود: تاكنون طرحى كه مورد پذیرش همه طرف‌ها باشد، مورد موافقت واقع نگردیده است.


اصرار بر نگهداشتن تاسیسات زیرزمینی فردو

رادیو فردا: دیپلمات‌های غربی می‌گویند که رژیم ایران پیشنهاد آمریکا برای تعطیل کردن یا تغییر نوع فعالیت تاسیسات زیرزمینی غنی سازی اورانیوم در فردو را رد کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه ۳۱ شهریور از قول دیپلمات‌های غربی که به خاطر محرمانه بودن اطلاعات، نخواسته‌اند نامی از آن‌ها برده شود، گزارش داد که رژیم ایران موضوع سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین در حوالی مرکز غنی سازی اورانیوم نظنز را به میان کشیده و گفته است که بنا به ملاحظات امنیتی نمی‌تواند تاسیسات زیرزمینی فردو را که در دل کوه‌ها قرار دارد و ایمن از حملات هوایی است، برچیند.


هزار صفحه اطلاعات در مورد فعالیت اتمی رژیم ایران

به گزارش آسوشیتدپرس، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهان آن شد که رژیم ایران در مورد برخی فعالیتهای خود در زمینه تسلیحات اتمی پاسخ بدهد.

یوکیا آمانو که در کنفرانس عمومی روز دوشنبه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سخنرانی می‌کرد اظهار داشت: رژیم ایران برخی از اقدامات را بر اساس توافق به‌عمل آمده اجرا کرده است، اما اکثر آنها در زمینه‌هایی است که ربطی به فعالیت منتسب به ابعاد تسلیحات اتمی ندارد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: دو اقدام باقی مانده که باید اجرا شود.

رژیم ایران می‌گوید، به دنبال تسلیحات اتمی نیست و هرگز در این راستا فعالیت نکرده است. اما آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید، حدود هزار صفحه اطلاعات جمع‌آوری کرده که به اقدامات رژیم ایران برای توسعه چنین تسلیحاتی اشاره می‌کند.



نادر September 22, 2014 10:28 PM

انگليس هم در بك حركت إنسان دوستانه گفت: تا غنچه قواميً ازاد نشود انگليس سفارتش را در تهران باز نخواهد كرد يك مقام انگليسي كه در خواست كرد نامش فاس نگردد گفت گشايش سفارت در اين زمان بر ضد تمام گفته هاءي انگليس وًموسسات وآبسته اش مثل بي بي سي، گاردين، و أمنستي أينترناشنال در باره حقوق بشر ميباشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش آریایی September 22, 2014 11:56 PM

فقط میخواهم به مسئولین آمریکا بگم ، هر چند که این رژیم جنایتکار دغل باز دست پرورده خودتونه و شخص جیمی کارتر به‌‌‌ ایرانیان تحمیل کرده ولی‌ بدونین که ما ایرانیان یک ضرب المثل داریم که میگه : چاه نکن بهر کسی‌ ، اول خودت دوم کسی‌

اینها شیطان رو هم درس میدن چه برسه به جامعه جهانی

اگر با این جانیان مدارا کنین بزودی زود بمب اتمی‌ آخوندی می‌خوره وسط مغزتان

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: