آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 1 مهر ماه 1393 = 23-09 2014

صدای جر خوردن پرچم سیاه داعش در منطقه

منابع مخالف سوری اعلام کردند دهها عضو داعش در حملات شب گذشته به ویژه به الرقه و دیرالزور کشته شدند. این منابع همچنین از هدف قرار گرفتن مواضع "ارتش مهاجرین و انصار" و "احرار الشام" خبر دادند. "ابو یوسف الترکی" از فرماندهان میدانی جبهه النصره و شماری از اعضای این گروه در حمله هوایی آمریکا به اطراف ادلب به هلاکت رسیدند. به نظر می رسد ائتلاف بین المللی قصد دارد همه گروه هایی را هدف قرار دهد که جنگجویان خارجی عضو آنها هستند.

منابع عربی گفتند: پنجاه و دو فروند هواپیمای نظامی ائتلاف بین المللی در حمله هوایی به مواضع داعش و دیگر گروه های اسلامگرای تندرو در سوریه مشارکت داشتند. حملات ابتدا با شلیک موشک های تاماهوک بود و سپس حملات هوایی هواپیماها آغاز شد.

رهبر اپوزیسیون میانه روی سوریه که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بسر می برد، روز دوشنبه از جامعه بین المللی خواست پایگاههای داعش و سایر گروههای افراطی را در سوریه بمباران کنند.

شبکه الاخباریه سوریه گزارش داد جنگنده‌های آمریکایی مراکز گروه موسوم به جبهه النصره در ریف ادلب را بمباران کردند.

در همین حال شبکه العربیه گزارش داد جنگنده‌های آمریکايی با نقض حریم هوایی سوریه به مواضع داعش در استان دیرالزور حمله کردند.

سی ان ان نیز گزارش داد: برج ارتباطاتی داعش در جریان حملات هوایی و موشکی به مراکز فرماندهی و آموزشی این گروه در سوریه بشدت آسیب دیده است.

فعالان سوری می گویند: حدود 20 پایگاه داعش در سوریه هدف حمله قرار گرفته است.

تلوزیون الجزیره نیز گزارش داد: بر اساس گفته چندین گروه فعال که در خاک سوریه حضور دارند مواضع داعش در استان الرقه و در استان دیرالزور هدف قرار گرفته‌اند. در این دو استان داعش کنترل زمین را در دست دارد.

عملیات در شهرهای طبقه، عین عیسی و تل ابیض و الرقه انجام شده. حومه استان دیرالزور هم که منطقه پشتیبانی و آموزش کسانی است که به داعش می‌پیوندند هدف بمبارانها قرار گرفته است.

در مورد خساراتی که به آنها وارد شده اطلاعاتی نداریم ولی بر اساس اطلاعاتی که از پنتاگون به دست آورده‌ایم این تهاجمات هوایی ادامه خواهند داشت.

این در حالیست که تونی بلر نخست‌وزیر سابق انگلستان گفته بی‌تردید با گذشت زمان برای نابودی کامل داعش نیاز به نیروی زمینی خواهد بود.

به گفته وزارت دفاع آمریکا، در این حملات هواپیماهای جنگنده F-22 که پیچیده‌ترین هواپیماهای جنگی آمریکا است شرکت داشتند و این اولین ماموریت رزمی این نوع از هواپیماهای جنگنده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: