آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 1 مهر ماه 1393 = 23-09 2014

امامزادگان پایگاه فرهنگی مقابله با دشمن

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : بقاع متبرکه و زیارتی کشور یک قرارگاه عملیاتی فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان است.به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این مطلب اظهارداشت: بقاع متبرکه دارای ظرفیتهای بالای فرهنگی هستند و باید از این فرصتها برای تعمیق باورهای دینی مردم و مأنوس کردن بیشتر زائران با فرهنگ قرآنی استفاده کرد.

شرفخانی با بیان اینکه در این راستا در دو هزار و 400 بقعه متبرکه و زیارتی کشور مرکز فرهنگی و قرآنی فعال شده است، گفت: در سال جاری طرح جامع عمران و آبادانی در یک هزار و 300 بقعه و امامزاده در حال اجراست تا این مکان های مقدس با جلوه های معماری اسلامی پذیرای زائران باشند.

وی از ثبت یک هزار و 800 وقف جدید با نیات مختلف در نیمه نخست سال خبر داد و گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال 1388 به طور متوسط سالانه حدود 200 مورد وقف جدید در کشور به ثبت می رسید ولی در چهار سال اخیر با اقدامات موثری که در زمینه احیا سنت وقف و تبلیغ و ترویج این سنت حسنه در کشور انجام شده، گرایش مردم به وقف جهش چشمگیری داشته است.

حجت الاسلام شرفخانی افزود: متاسفانه بعداز انقلاب اسلامی جایگاه اصلی وقف به فراموشی سپرده شدکه در این بین، دوره پهلوی بزرگترین ضربه را به وقف وارد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف از اجرای طرح جامع فرهنگ وقف جمعی و ترویج این سنت اسلامی در کشور خبر داد و گفت: ما باید بدانیم که وقف ویژه ثروتمندان نیست و همه می توانند واقف باشند.

وی با بیان اینکه هر فرد ایرانی می تواند با مشارکت در خرید اوراق وقف و پرداخت حداقل یک میلیون ریال به جمع واقفین بپیوندد، تصریح کرد : تعمیق فرهنگ وقف ، اجرای طرح عمل امینانه به نیات واقفان و استفاده از ظرفیت خیرین را در همگانی کردن سنت وقف در کشور موثر است و عمل به نیت واقف و ورود منافع عظیم وقف به جامعه می تواند، بهترین تبلیغ برای ترویج فرهنگ وقف باشد.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه هم اکنون 800 نوع نیت توسط واقفان در کشور ثبت شده است ، تصریح کرد: در این مورد ضرورت داشت سامانه ای در سازمان اوقاف طراحی شود تا نیات واقفین احصا و در مورد موقوفه به طور کامل اجرا شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از افتتاح فاز اول طرح نوسازی و توسعه حرم علی ابن مهزیار اهوازی(ع) قبل از ماه محرم امسال خبر داد و از همکاری نزدیک مسئولان استانی در سرعت بخشیدن به اجرای فاز اول این طرح تقدیر کرد و افزود: تلاش شد تا مردم دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بتوانند از فضای معنوی حرم علی ابن مهزیار اهوازی(ع) و برگزاری مراسم عزاداری استفاده کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: