آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 1 مهر ماه 1393 = 23-09 2014

شکارچیان، محیط بانان را به رگبار بستند

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: روز گذشته محیط بانان پارک ملی بمو توسط شکارچیان متخلف به رگبار بسته شده و به شدت مجروح شدند.

خبرگزاری مهر: مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: روز گذشته محیط بانان پارک ملی بمو توسط شکارچیان متخلف به رگبار بسته شده و به شدت مجروح شدند.

کیوان هوشمند با بیان این مطلب افزود: بامداد روز گذشته (دوشنبه ۱۳۹۳/۶/۳۱) نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی بمو متوجه حضور ۴ شکارچی غیرمجاز مجهز به سلاح و ادوات شکار درون پارک شدند.

به گفته وی، محیط بانان به تعقیب متخلفین پرداختند و پس از چندین ساعت تعقیب و گریز در کوه، شکارچیان اقدام به تیراتدازی به سوی مامورین کردند.

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران اظهار داشت: شکارچیان با اسلحه جنگی دو نوبت محیط بانان را به رگبار بستند که بر اثر آن محیط بان نصرت دهقان (رئیس پارک ملی بمو) از ناحیه پای چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفت و محیط بان علیرضا جعفری از ناحیه پای چپ و سر و گردن بر اثر پرتاب سنگ ریزه های ناشی از برخورد گلوله ها به زمین به شدت آسیب دید.

هوشمند تصریح کرد: شکارچیان غیرمجاز پس از این حادثه با استفاده از تاریکی شب متواری شده و از منطقه گریختند.

وی افزود: هر دو محیط بان پس از مجروح شدن توسط سایر نیروها به خارج از منطقه و سپس به بیمارستانی در شهر شیراز منتقل شدند.

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: محیط بان نصرت دهقان که از ناحیه پای چپ نزدیک زانون هدف گلوله قرار گرفته است عصر روز گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت.

هوشمند یاد آور شد: با توجه به خروج گلوله از پای محیط بان دهقان نوع اسلحه قابل تشخیص نیست اما با توجه به شلیک بصورت رگبار، مشخص است که شکارچیان از اسلحه خودکار جنگی استفاده کرده اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: