آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 1 مهر ماه 1393 = 23-09 2014

مداخله رژیم ایران و خطر فروپاشی حکومت یمن

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صنعا پایتخت یمن امروز تقریبا تحت کنترل کامل انصارالله (شیعیان حوثی) بود. این درحالیست که عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور این کشور از توطئه ای سخن گفت که هدف آن ایجاد اختلال در اقتدار حکومت است .

بنابراین گزارش، انصارالله موسوم به حوثی ها در محورهای مواصلاتی مهم صنعا مراکز ایست و بازرسی برقرارکرده بودند و در این محل ها گشت زنی می کردند.

رئیس جمهور یمن در گفتگو با خبرنگاران گفت: آنچه در صنعا اتفاق می افتد توطئه ای است که می تواند به جنگ داخلی منجر شود.

از سوی دیگر جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل که روز یکشنبه توافقنامه ای برای پایان دادن به درگیری ها تحت نظارت او بین انصارالله و رقبای آنها در حزب الاصلاح برگزار شد، نسبت به خطر فروپاشی نیروهای ارتش یمن در برابر فشار جنگجویان انصارالله هشدار داد.

بن عمر در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی العربیه مستقر در دبی گفت: آنچه در روزهای اخیر اتفاق افتاد می تواند موجب فروپاشی حکومت یمن و پایان روند انتقال سیاسی باشد.

گفتنی است مقامات یمنی بارها رژیم ایران را به دخالت در امور داخلی این کشور و حمایت مالی و نظامی از شیعیان حوثی متهم کرده اند.

پاسدار بسیجی عليرضا زاكانی عضو مجلس شورای اسلامی و از نزديكان خامنه ای اخیرا در مشهد گفت: در يمن حادثه‌اي عظيم تر و بزرگتر از لبنان در حال وقوع است؛ از 20 استان يمن 14 استان به دست انقلابيون يمن است و 90 درصد صنعا نيز همين‌طور. با اين كار تمام معادلات را برهم زده‌اند.

وی افزود: پس از پيروزي در يمن به‌ طور حتم نوبت عربستان است زيرا اين دو كشور حدود 2هزار كيلومتر مرز مشترك داشته و از طرفي نيز امروز 2 ميليون نفر اسلحه به دست سازمان‌يافته شده در يمن وجود دارد. امروز انقلاب اسلامي سه پايتخت كشورهاي عربي (عراق و سوریه و لبنان) را در اختيار دارد و تا چند وقت ديگر صنعا را نيز گرفته و سيستم يكپارچه‌سازي مسلمانان را اجرايي خواهد كرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: