آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 5 مهر ماه 1393 = 27-09 2014

نیویورک تایمز: مذاکرات هسته ای به بن‌بست رسید

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت: علی‌رغم حضور مقامات ارشد رژیم ایران و شش قدرت جهانی در نیویورک، مذاکرات ۱۰ روزه بین دیپلمات‌ها نتوانست به پیشرفتی محسوس دست یابد.

به گزارش تسنیم، این روزنامه نوشت: علی‌رغم مذاکرات بین جان کری، وزیر خارجه آمریکا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه رژیم ایران و کاترین اشتون، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هیچ نشانه واقعی دال بر تحرک، چه رسد به گشایش، مشاهده نشده است.

نیویورک تایمز با اشاره به درخواست رژیم ایران برای داشتن ده‌ها هزار سانتریفیوژ جهت تولید سوخت مورد نیاز رآکتور هسته‌ای بوشهر نوشت: این امر دارای صرفه اقتصادی نیست و از طرف دیگر رژیم ایران به چنین ظرفیتی نیاز ندارد، روسیه سوخت مورد نیاز این رآکتور را تولید کرده و می‌تواند در آینده نیز این کا را انجام دهد.

این در حالیست که حسن روحانی عصر جمعه در یک کنفرانس خبری در نیویورک اعلام کرد: جمهوری اسلامی فعاليت هسته ای را متوقف نمی کند و غنی سازی اورانیوم در ايران ادامه می يابد

از سوی دیگر یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد بر سر برخی مسایل کلیدی با رژیم ایران اختلافات جدی داریم.

وی افزود: ما هنوز امیدواریم در مهلت باقی مانده به توافق برسیم، ولی به نظر می رسد این کار خیلی سخت و دشوار باشد....با سایر کشورها درباره ادامه مذاکرات گفت‌وگو خواهیم کرد.

همزمان یک عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای رژیم ایران خبر لغو نشست وزیران خارجه کشورهای پنج بعلاوه یک با ظریف در نیویورک را تائید کرد.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه پیش تر گفته بود: هیچ پیشرفت مهمی در مذاکرات هسته‌ ای نیویورک نبوده است در نتیجه نیازی به دیدارهای سطح بالا در این مذاکرات وجود ندارد.

این مقام فرانسوی به خبرنگاران گفت: هدف از این مذاکرات رسیدن به توافقی است که در آن اطمینان وجود داشته باشد که رژیم ایران تحت هیچ شرایطی به سلاح اتمی دست نخواهد یافت. در این راستا ما باید در باره سانتریفوژها توافق کنیم. چراکه اگر رژیم ایران نمی خواهد سلاح اتمی تهیه کند، به تعداد زیادی سانتریفوژ احتیاج نخواهد داشت.

این در حالیست که وزير خارجه روسيه گفته: برغم اعلام فرانسه مبنی بر اينکه مذاکرات هسته ای در نیویورک پيشرفتی نداشته است اما وی در مورد اين مذاکرات بطور محتاطانه ای خوشبین است.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که کمتر از دو ماه به پایان ضرب الاجل 24 نوامبر (سوم آذرماه) برای رسیدن به توافق با رژیم ایران باقی مانده است.

روحانی در کنفرانس خبری خود با بیان اینکه پیشرفت‌های چند روز گذشته در مذاکرات بسیار اندک بوده است، گفت: زمان باقیمانده برای رسیدن به توافق در مذاکرات هسته‌ ای کم است.

وی افزود: برای رسیدن به توافق نیاز به تصمیم های مهمی است.



ghasem September 26, 2014 12:55 PM

عجب آقای روحانی از صداقت صحبت میکند چیزی که سران جمهوری ظلم وجنایات اسلامی بویی از آن نبرده اند اینها حتا با مردم ایران صداقت ندارند چه رسد به مردم دنیا چطور دخالت کشورهای دیگر را بیجا میدانید ولی دخالت شما در سوریه به جاست ! ! ! ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


سام September 27, 2014 10:36 AM

اروپا و آمریکا دارند جمهوری اسلامی خوب سر میچرخانند اینها فکر میکنند دولتمردان سیاسی اروپا درس خرافه آخوندی خوانده اند که مثلا به انسان فانتزی 1400 زنده مانده در چاه اعتقاد دارند دولت های غربی اینبار تصمیم کرفته اند که ریشه های افراطی خرافه را بخشکانند اینکه اول شاخه های آن را ببرند بعد به تنه آن یعنی شیعه اسلامی نحس در ایران را هم خواهند زد اینکه آقای کامرون در سه کلمه جواب یک آخوند را داد ولی طوری که یک استخوان در دست کرفته و سگ را به دنبالش میکشناند

گزارش یا اعتراض به این نظر


mehran September 27, 2014 10:58 AM

همانطور که اقای روحانی و اقای جان کری و خانم اشتون گفتند بعید بنظر میرسد که به توافق برسیم زیرا زمان کم است و مسایل عدیده باقی مانده که نیاز به ادامه مذاکرات است و بایدبه فکر ادامه مذاکرات باشیم و مهلت بیشتری برای گفتگو ها داشته باشیم یعنی انطور که بویش میاید در اذر ماه ۶ ماه دیگه برای ادامه مذاکرات تمدید خواهد شد که هم اقای کری و هم اقای روحانی و هم خانم اشتون این مسئله را بطورزبان دیپلماتیک تصدیق کردند که بعد از اذرماه مذاکرات تمدید خواهدشد و به تیر ماه سال اینده کشیده خواهدشد و این احتمال وجود دارد که در تیرماه سال اینده نیاز به ادامه مذاکرات که احتمال تمدید مذاکرات در تیر ماه اینده به مدت ۶ ماه دیگر به اذر سال 94 اینده موکول خواهد شد
نتیجه گیری( اپیزود تلویزیونی اقتصادی وهسته هلو به قول کری و روحانی و اشتون ادامه خواهد داشت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Zari September 27, 2014 06:04 PM

۱۰۰ ميليادر دلار پول ايران بلوکه شده که فعلا 2 ۸۰۰ ميليارد را داده اند و تمام اين نشست ها را با پول مردم ايران برگزار ميکنند
و ان آقايان هم که از جيب خود نمی پردازند و همينطور به اين نشست ها ادامه ميدهند و به خيال خودشان کلاه سر امريکا و متحدينش ميگذارند! و ملت بيچاره را درمانده تر ميکنند !
خدا آخر و عاقبت مردم ايران را به خير کناد که منتظر معجزه نشسته اند ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


omidi September 27, 2014 06:22 PM

حکومت اسلامی هرگز از اتم و غنیسازی دست بر نمیدارد چون روسها پشته آنها هستند روجو کنید به نوشته سایت فرارو پشته پوتین چه کسی ایستاده است dogin را بشناسید و تعجب نکنید که چرا ملایان از موضه قدرت حرف میزنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسل بیدار September 28, 2014 07:18 AM

مگر کسی‌ انتظار نتیجه دیگری بجز بن‌بست را داشت؟؟؟

کار ولایت فقیه از ثانیه اول همین بود که همه چیز را به بن‌بست بکشاند* زیر پوتین ولایت فقیه باید نام ایران را به کشور اسلامی بن‌بست تغییر داد*

به سرزمین بن‌بست‌ها خوش آمدید * آخوند یعنی‌ بن‌بست - از هر دیدی که به آن بنگرید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: