آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 6 مهر ماه 1393 = 28-09 2014

دلیل اصلی خروج دانشجویان از کشور

مدیرگروه مدیریت اجرایی دانشکده مدیریت واقتصاد علوم وتحقیقات ازبرنامه گروه مدیریت اجرایی برای راه‌اندازی گرایش تولید وعملیات درمقطع کارشناسی ارشد خبرداد وافزود: دانشکده مدیریت واقتصاد واحد علوم وتحقیقات ازظرفیت لازم ومناسبی برای ایجاد گرایش تولید و عملیات برخوردار است.

به گزارش یسنا، دکتر حسین وظیفه دوست به علاقمندی فارغ التحصیلان فنی و مهندسی وعلوم پایه برای ادامه تحصیل دررشته مدیریت اجرایی اشاره وتصریح کرد: دانشجویان این رشته به دلیل احساس نیازبه کسب توانایی مدیریتی دررشته و به تبع آن شغل خود قدم دراین رشته نهاده‌اند، این خود سبب علاقه و تلاش مضاعف آنها درفراگیری علم ودرنتیجه افزایش کیفیت دراین رشته می شود.

وی ادامه داد: درطراحی و آموزش این رشته در واحد علوم وتحقیقات برمحوریت کاربردی و تجربی مدیریت اجرایی تأکید فراوانی شده است و برهمین اساس از اساتید برجسته و باتجربه استفاده شده است.

دکتروظیفه دوست به انجمن علمی - دانشجویی مدیریت اجرایی که فعالیت آن از سه سال پیش در واحد علوم و تحقیقات آغاز شده است اشاره کرد و افزود: این انجمن توسط دانشجویان رشته مدیریت اجرایی اداره می شود که از جمله فعالیت و اقدامات آن می توان به هماهنگی ها و برگزاری همایش های داخلی، منطقه ای و بین المللی در واحدعلوم وتحقیقات و دیگر واحد های دانشگاهی اشاره کرد.

مدیر گروه مدیریت اجرایی واحد علوم و تحقیقات با اشاره به همکاری های این گروه با سازمانها و مراکزی مانند وزارت نفت، شرکت گاز و شرکت آب و فاضلاب، تصریح کرد:همکاری های گروه مدیریت اجرایی با این سازمان ها در قالب حمایت از پایان نامه ها و با ارتباط اساتید و دانشجویان صورت می گیرد.

دکتر وظیفه دوست از برنامه های این گروه برای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان خبرداد وافزود: درراستای این هدف گروه مدیریت اجرایی واحد علوم و تحقیقات برنامه‌هایی را برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مدیریت اجرایی، ایجاد پژوهشکده مدیریت اجرایی که می تواند سهم بسزایی از بودجه پژوهشی دستگاه ها و سازمانها را به خود اختصاص دهد و راه اندازی مجموعه مشاوره مدیریت را به دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات ارائه کرده است.

دکتر وظیفه دوست، نبود مقطع دکتری مدیریت اجرایی در ایران را دلیل خروج دانشجویان علاقمند به ادامه تحصیل در این رشته به خارج از کشور دانست و تصریح کرد: سرفصل و درخواست ایجاد مقطع دکتری مدیریت اجرایی و DBA را حدود 5 سال پیش به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه داده ایم که به دلیل تحول در رشته‌های علوم انسانی تا کنون با آن موافقت نشده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: