آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 6 مهر ماه 1393 = 28-09 2014

دسترسی خیلی آسان جوانان به مواد مخدر

تهران - ایرنا - مدیرکل ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش وجوانان گفت: بر اساس آخرین نظر سنجی که سال 89 انجام شده، 50 درصد جوانان دسترسی به مواد مخدر را خیلی آسان و راحت دانستند.

به گزارش ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، «جعفر سطوتی» افزود: بر اساس نتایج این نظرسنجی، 90 درصد آنها میزان شیوع اعتیاد را بالا اعلام کردند و برای اطلاع از ‏وضعیت موجود، امسال نیز در حال سنجش اطلاعات هستیم.

وی با بیان اینکه امروز ‏دیگر نمی توان با دستگیری و بگیر و ببند با موضوع اعتیاد مبارزه کرد، گفت: همچنین نباید به ‏آمارهایی که نیروی انتظامی ارائه می کند، تکیه کرد زیرا ملاک آنها درباره تعداد ‏معتادان، آمار دستگیرشدگان است و این درحالیست که همه معتادان دستگیر نمی شوند. ‏

مدیر کل ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: جامعه ما در ‏شرایطی قرار دارد که تقریبا همه جوانان، تحصیلات دانشگاهی دارند و این مساله کمک ‏کرده تا این قشر جامعه، که در معرض آسیب های زیادی قرار دارند، قدرت تحلیل بالایی ‏پیدا کنند و خیلی بهتر از جوانان یکی دو دهه پیش آسیب ها را تشخیص بدهند. ‏

وی تصریح کرد: واقعیت این است که وقتی جوان درک کند، تمام جامعه به او اهمیت می ‏دهند و نگران آینده او هستند، تشویق می شود تا خود نیز وارد عرصه مبارزه شود و ‏فعالیت کند که خود این مساله روند گسترش بسیاری از آسیب های اجتماعی دیگر را نیز ‏کند می کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: