آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 7 مهر ماه 1393 = 29-09 2014

کشف محل اختفای ولی فقیه داعش در عراق

ایسنا: یک منبع عراقی در شهر موصل امروز (دوشنبه) اعلام کرد که ابوبکر البغدادی، رهبر داعش از ترس حملات هوایی از سوریه وارد عراق شده و در شهر موصل مخفی شده است.

ساختمان استانداری رقه در شمال سوریه که البغدادی آن را تحت تصرف خود درآورده بود، اخیرا توسط آمریکا بمباران شده است.

این در حالیست که مخالفان سوری از ادامه محاصره شهر راهبردی کوبانی (عين العرب) در شمال سوريه توسط داعش ابراز نگرانی کرده اند. گفته می شود نیروهای داعش به 5 کیلومتری این شهر رسیده اند.


هلاکت فرمانده نظامی داعش درعراق

یک منبع امنیتی عراق از به هلاکت رسیدن فرمانده شاخه نظامی داعش در این کشور خبر داد.

به گزارش العربیه، یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد جنگنده های ائتلاف بین المللی در حملات هوایی شب گذشته خود یک موضع گروه داعش در جنوب شهر موصل را هدف قرار دادند که باعث کشته شدن سی عضو این گروه شد.

منابع عراقی فاش کردند بشار الجرجر معروف به ابوالحارث مسئول شاخه نظامی داعش در این حمله هوایی کشته شد.


احتمال مداخله زمینی

با شدت گرفتن حملات هوایی در سوریه، مقامات غربی نیز شروع به اظهارنظر درباره لزوم اعزام نیروهای زمینی برای از بین بردن داعش کرده اند.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، روز یکشنبه در سخنانی با اشاره به اینکه انگلیس فقط منتظر شکست داعش در عراق از طریق حملات هوایی نخواهد ماند، گفت: با این وجود این عملیات بخشی از استراتژی فراگیر برای مقابله با تروریسم است.

جان بینر،‌ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، نیز گفته است اگر راهبرد باراک اوباما برای نابودی داعش شکست بخورد واشنگتن برای جنگ با ستیزه جویان این گروه ممکن است هیچ چاره ای جز اعزام نظامی نداشته باشد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد برای نابودی این گروه فقط به حملات هوایی نمی توان اکتفا کرد و او به این حرف اوباما که گفته است نظامیان آمریکایی را اعزام نخواهد کرد، انتقاد دارد.


در سوریه منطقه پرواز ممنوع ایجاد شده است

با آغاز عملیات هوایی "ائتلاف علیه داعش" در خاک سوریه، بخش وسیعی از این کشور به بهانه جنگ با تروریسم به جولانگاه جنگنده‌های بیگانه تبدیل شده وعملاً منطقه پرواز ممنوع بر فراز نیمی از آسمان سوریه حاکم شده است.

به گزارش اسکای نیوز، هم‌اکنون از استان حسکه در شمال شرقی سوریه تا استان ادلب در شمال غربی و از شهر بوکمال در شرق گرفته تا شهر حلب در شمال این کشور به منطقه ممنوعه مخصوص پرواز هواپیمای ائتلاف و عملیات آن‌ها علیه داعش تبدیل شده است.

کارشناسان نظامی معتقدند که عملاً نوعی منطقه پرواز ممنوع بر فراز نیمی از خاک سوریه اعمال شده است به‌ویژه آنکه دولت سوریه نیز متعهد شده هواپیماهای ائتلاف را هدف قرار نخواهد داد و متعرض عملیات آنها نشود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: