آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 7 مهر ماه 1393 = 29-09 2014

واگذاری غیرقانونی چندین معدن

نماینده تربت جام می‌گوید: تقریبا همه دستگاه های مربوطه پیگیر این تخلف هستند اما معاونت امور معدن وزارت صنایع که صادر کننده مجوز برای این معدن بوده است همکاری لازم را انجام نمی دهد.

غلامرضا اسدالهی نماینده تربت جام در مجلس که چندی پیش خبر از ثبت یک معدن به نام همسر یکی از مدیران دولتی داده بود، در گفتگو با جهان نیوز اظهار داشت: علی رغم اینکه همه تاکید دارند با توجه به رانت اطلاعاتی، این معدن به نام همسر یکی از مدیران به ثبت رسیده و نهادهای مسئول هم بر ماهیت فسادگونه این کار تاکید دارند؛ اما این معدن کماکان به کارش ادامه می دهد.

او معتقد است: ظاهرا اراده‌ای در معاونت امور معدنی وزارت صنعت برای جلوگیری از ادامه کار این معدن وجود ندارد.

اسدالهی با اشاره به هشدار وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر تخلف آشکار در ثبت این معدن گفت: با کمال تعجب، وزارت صنعت بدون اعتنا به این هشدارها، برای این معدن مجوز صادر کرده است.

این نماینده مجلس این را هم گفت که با توجه به تاکید همه برماهیت فسادگونه این معدن، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی می تواند جلوی ادامه کار این معدن را بگیرد.

اسدالهی همچنین از تخلفات مشابه در معادن دیگر هم خبر داد و گفت: درهمان مناطق، تخلفات مشابه دیگر هم اتفاق افتاده است؛ محدوه هایی به عنوان سنگ آهن بوده که به عنوان سنگ ساختمانی و به نام بستگان برخی ها به ثبت رسیده است.

وی در پایان گفت: تقریبا همه دستگاه های مربوطه پیگیر این تخلف هستند اما معاونت امور معدن وزارت صنعت که صادر کننده مجوز برای این معدن بوده است همکاری لازم را انجام نمی دهد.

به گزارش جهان، غلامرضا اسدالهی پیش از این، از واگذاری یک معدن توسط یکی از مدیران دولتی به همسرش خبر داده بود که ارزش آن بیش از ۱۰ میلیارد تومان است.

نماینده تربت جام گفته بود، مدیرانی که وظیفه شان حفاظت از بیت المال است بعضی از معادن را که باید به نام دولت ثبت می کردند به نام خود و خانواده هایشان ثبت کردند و به عبارت دیگر معادن دولتی به نام برخی مدیران و خانواده زده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: