آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 8 مهر ماه 1393 = 30-09 2014

جامعه امروز از بحران اخلاقی رنج می برد

رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی گفت: آمار بالای جنایت و طلاق و بزهکاری ناشی از نبود زیست فرهنگی و اخلاقی است و مطالعه کتاب زیست فرهنگی را موجب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ‌صالحی امیری مشاور رییس جمهور امروز در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز پایین بودن سطح مصرف کتاب در کشور را از مشکلات فرهنگی دانست و گفت: باید در کنار مصرف مادی به مصرف فرهنگی نیز توجهی خاص داشت و انس و مطالعه کتاب بهترین مصرف فرهنگی است.

وی اضافه کرد: زیست فرهنگی همان زیست اخلاقی است که دلهای انسان ها را نسبت به هم نرم و عاطفی می سازد و عامل بازدارنده از جنگ و خشونت و بزه کاری در جامعه است.

مشاور رییس جمهور بیان کرد:‌ زیست فرهنگی و اخلاقی در جامعه وجود ندارد و آمار تکان دهنده از طلاق و بزهکاری از نبود زیست فرهنگی در جامعه است که با توجه به زیست اخلاقی می توان شاهد برکات آن در جامعه بود.

صالحی امیری خاطر نشان کرد:‌ توسعه فرهنگی محور تمام توسعه ها است و بر خلاف باور غلطی که توسعه را همه محور و توام می داند باید توسعه فرهنگی در اولویت باشد.

وی گفت: علت اصلی گرانی ها، چالش های اقتصادی و مشکلات مختلف در جامعه از نبود توسعه فرهنگی ناشی می شود و اگر توسعه اخلاقی و فرهنگی در جامعه باشد مسایل دیگر نیز حل خواهد شد.

رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی یادآور شد: هر چند مصرف فرهنگی فقط کتاب نیست و فیلم و شعر و تئاتر و مسائل دیگر نیز همه از مصارف فرهنگی هستند اما بنیاد همه اینها مطالعه است.

وی در ادامه با اشاره به نقش ارزشمند آذربایجان در تحولات فرهنگی اظهار داشت: اگر می خواهیم آذربایجان همانند صد سال گذشته منشاء تحولات مهم جامعه باشد باید به زیست و اخلاق فرهنگی توجه کرد، آذربایجان می تواند به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود و این ظرفیت را نیز دارد و در همین راستا باید سطح مطالعه کتاب بالا رود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: