آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 8 مهر ماه 1393 = 30-09 2014

حملات در سوریه به مواضع داعش ختم می شود؟

یک مسئول نظامی آمریکایی اعلام کرد ارتش این کشور از اوایل ماه اوت تاکنون یعنی از آغاز حملات نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش، بیش از چهار هزار پرواز در عراق و سوریه انجام داده است.

سایت عصر ایران: پیش بینی می شود حملات نیروهای ائتلاف به مواضع داعش ختم نشود و در ادامه به ارتش و حکومت سوریه نیز برسد. این که چگونه این کار میسر خواهد شد چندان مهم نیست ، مهم این است که حملات به خاک سوریه با مقبول ترین توجیه ممکن عملیاتی شده است. شاید در آینده سرنگونی یک هواپیمای ائتلاف توجیه مناسبی برای حمله به مواضع ارتش سوریه باشد یا حمایت از غیرنظامیان یک منطقه در برابر ارتش سوریه و نظایر این ها.


سفر شمخانی به لبنان و دیدار با نصرالله

ایرنا: دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی دوشنبه شب در راس یک هیات امنیتی برای گفت وگو با مسئولان حزب الله لبنان وارد بیروت پایتخت این کشور شد.

«شمخانی» نماینده ولی فقیه در این سفر با «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب الله لبنان دیدار و گفت وگو کرده است.

سید حسن نصرالله در این ملاقات با اشاره به تهدیدات کم سابقه و پیچیده ای که موجودیت و ثبات منطقه را مورد هجوم قرار داده است، اظهارداشت: اولویت حزب الله، جلوگیری از انتقال بحران به لبنان است.

این در حالیست که وزیر خارجه عربستان اخیرا گفته: همه نیروهای خارجی از جمله نیروهای حزب الله و سپاه پاسداران باید از سوریه خارج شوند.

نصرالله هفته پیش با ابراز نگرانی از حملات هوایی آمریکا و متحدانش در سوریه گفته بود: ما مخالف ائتلاف بین‌المللی در سوریه هستیم. آمریکا درصدد تغییر قاعده‌ بازی در منطقه است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: