آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 8 مهر ماه 1393 = 30-09 2014

واکنش فرزند کروبی به اظهارات صادق خرازی

سحام نیوز: محمدتقی کروبی در یادداشتی به مصاحبه صادق خرازی با روزنامه الحیاة واکنش نشان داد.

روز پنج‌شنبه، روزنامه آرمان درمطلبی به اظهارات صادق خرازی درمصاحبه با روزنامه الحیاه اشاره کرده بود که وی درپاسخ به سوالی مبنی بربازگشت اصلاح‌طلبان(به عرصه سیاسی) پس از حوادث انتخاباتی سال ۱۳۸۸ گفته بود:«به دلیل پایه‌های فکری، اختلافات سیاسی درایران کم نیست. برخی ازاین چارچوب‌های فکری خارج شدند و برخی دیگرازچارچوب سیاست‌های کشور خارج شدند. برخی در راه خود افراط کردند و بسیاری درباتلاق اتفاقات سال۱۳۸۸ فرو رفتند… بایدازاین اتفاقات درس بگیریم و برای آینده تلاش کنیم. من فکر می‌کنم گزینه درست، عمل کردن در چارچوب سازمان‌های جامعه مدنی است نه گزینه(کف) خیابان.»
به گزارش سحام، درهمین زمینه فرزند مهدی کروبی نسیت به این اظهارات واکنش نشان داده و دربخشی از یادداشتی که درصفحه فیس بوک خود منتشر کرده آورده:‌«به اصل برائت اعتقاد دارم، فلذا ادعای هر فرد در پیوستن به حرکت اصلاح طلبی را می پذیرم. فعالیت«ندا» به رهبری آقا صادق را به فال نیک گرفته وازایزد یکتا برای این تشکیلات نوظهور موفقیت مسئلت می کنم. در عین حال انتظار دارم ایشان و مجموعه شان با شناسنامه وهویت خودشان فعالیت کنند، زیرا فعالیت با هویت غیر، امری است بس مذموم. آقا صادق تعجیل نفرمایند واجازه دهند اصلاح طلبان یعنی آنانی که در دهه های گذشته بنیان این حرکت را بنا نهادند، درفضایی خارج ازحصر و زندان و تبعید به بازخوانی این حرکت و وقایع ۷۶ تا ۸۸ بپردازند.»

محمدصادق خرازی سفیراسبق ایران در فرانسه، برادر زاده کمال خرازی وزیرامورخارجه دولت اصلاحات و برادرهمسر سید مسعود خامنه ای، یکی از فرزندان رهبر جمهوری اسلامی ست. وی رئیس کنونی تشکل سیاسی اصلاح طلب موسوم به«ندا» است.

متن کامل یادداشت محمدتقی کروبی در واکنش به اظهارات صادق خرازی را در ادامه بخوانید:

روزنامه آرمان پنج شنبه برابر با سوم مهرماه، بخشی از مصاحبه رئیس تشکیلات ندا، آقا صادق خرازی با الحیاة را منتشرکرد که حاوی نکاتی پیرامون وقایع ۸۸ بود. ایشان دراین مصاحبه مدعی شدند:«… برخی ازاین چارچوب‌های فکری خارج شدند و برخی دیگرازچارچوب سیاست‌های کشورخارج شدند. برخی در راه خود افراط کردند و بسیاری درباتلاق اتفاقات سال ۱۳۸۸ فرو رفتند و …». روزنامه اصلاح طلب آرمان با{…} از دیگر سخنان این مدعی جدید والبته پرکاراصلاح طلبی پیرامون وقایع ۸۸ می گذرد. آقا صادق پیش‌ترهم از پوست اندازی اصلاحات به روشی که از مابهتران برای اصلاح طلبان می پسندند، سخن گفته بود. ابعاد این موضوع بماند برای بعد.
به اصل برائت اعتقاد دارم، فلذا ادعای هر فرد در پیوستن به حرکت اصلاح طلبی را می پذیرم. فعالیت ندا به رهبری آقا صادق را به فال نیک گرفته و ازایزد یکتا برای این تشکیلات نوظهور موفقیت مسئلت می کنم. درعین حال انتظار دارم ایشان و مجموعه شان با شناسنامه و هویت خودشان فعالیت کنند، زیرا فعالیت با هویت غیر، امری است بس مذموم. آقا صادق تعجیل نفرمایند و اجازه دهند اصلاح طلبان یعنی آنانی که در دهه های گذشته بنیان این حرکت را بنا نهادند، درفضایی خارج از حصر و زندان و تبعید به بازخوانی این حرکت و وقایع ۷۶ تا ۸۸ بپردازند.
فراموش نکردم که مرحوم آیت الله توسلی بارها درجمع بزرگان تاکید می کردند که آقاصادق در۷۶ به جد دنبال آقای ناطق‌‌نوری بودند نه آقای خاتمی. ظرفیت جذب واعطای موقعیت‌های دیپلماتیک در دولت اصلاحات به فعال ستاد رقیب، نباید منجر به توهم سابقه اصلاح طلبی و تلاش درجهت استحاله آرمان های این جریان مردمی به نفع اصحاب قدرت گردد.
به انتخاب آقاصادق درآن مقطع وانتخاب امروزش وانتخاب آتی اش احترام گذاشته و می گذارم وخواهم گذاشت؛ اما براین باورم که فعالیت سیاسی در پرتوسوابق گذشته امری است بس ارزشمند.
اصرار برفعالیت با شناسنامه غیر، نه تنها مطلوب نیست، بلکه یادآور مشی و روش شکست خورده حاکمیت درمقطع دیگری است. بعدازاجرایی کردن پروژه حذف جریان چپ، موسوم به خط امامی‌ها توسط شورای نگهبان دراوایل دهه هفتاد، آقای خامنه ای- همان‌طور که به پدرم گفته بودند- برای پرکردن این خلاء در فضای سیاسی آن روز جریانی را تقویت کرد که خروجی امروزی اش شد جنتی، علم الهدی و سیداحمد خاتمی. آیا پروژه ی دیگری با خروجی های دیگری در راه است؟ ان شاالله که چنین نیست زیرا آزموده را آزمودن خطاست. با این وجود اصرار بر تاختن به هویت اصلاح طلبی، مفاخراصلاح طلبان، اهداف والای این جریان و نادیده گرفتن خون های ریخته شده را چگونه می‌توان تفسیر کرد؟



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: