آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 9 مهر ماه 1393 = 01-10 2014

علت ‌های وقوع قتل‌ های خانوادگی

روزنامه اعتماد: خشونت در هرشكل آن باعث آزردگي و عوارض روحي و رواني در كنار ناهنجاري‌هاي جسمي مي‌شود. زماني كه اين فرآيند رفتاري در خانواده به وقوع بپيوندد، علاوه بر ايجاد پيامدهاي ياد شده؛ باعث بروز اضطراب و مشكلات مربوط به آن در افكار عمومي وجامعه مي‌شود. قتل‌هاي خانوادگي يكي از شكل‌هاي خشونت در كانون خانواده است. اين قتل‌ها معمولا به چند شكل اتفاق مي‌افتد.

همسركشي: در اين نوع قتل، زن يا شوهر به دست طرف ديگر به قتل مي‌رسد كه معمول‌ترين نوع شكل خشونت در خانواده‌هاست. بيشترين آمار خشونت‌هاي خانوادگي در حوزه زن‌كشي اتفاق مي‌افتد كه ناشي از خشونت رفتاري، كشمش‌هاي گفتاري يا درگيري‌هاي فيزيكي است. 80 درصد مردان بدون برنامه‌ريزي قبلي درگير اين جنايت‌ها مي‌شوند. در 20 درصد قتل‌هاي باقيمانده حضور شخص ثالث در روابط فرازناشويي باعث وقوع قتل‌هاي خانوادگي مي‌شود. بعضي از مردان بر اساس اين رويداد غيرقابل پيش‌بيني مرتكب بيش از يك قتل مي‌شوند. خيانت، عدم وفاداري، فاصله گرفتن از ارزش‌هاي اخلاقي و عدم تفاهم جنسي از دلايل اصلي وقوع چنين جنايت‌هايي به شمار مي‌رود.

كشتن پدر يا مادر يا يكي از اقوام خانوادگي: اين نوع قتل بيشتر به دلايل مادي و طمع روي مي‌دهد و كسي كه مرتكب قتل مي‌شود، معتاد به استفاده از مواد مخدر روانگردان است وبراي تامين مخارج خود چنين جنايتي را مرتكب مي‌شود. كشتن خواهر يا برادر نيز در همين محور قرار مي‌گيرد.

فرزندكشي: بعضي از والدين در هنگام خشم؛ بر اثر رفتارهايي كه فرزندان از خود بروز مي‌دهند، مرتكب اين جنايت مي‌شوند. عمده هدف والدين از اين كار، تنبيه و اصلاح رفتار فرزند است اما با بستن دفتر عمر يكي از دو طرف به پايان مي‌رسد. در تمام شكل‌هاي خشونت‌هاي ياد شده، ضعف مديريت رفتار، كاهش دامنه آستانه تحمل، دوري از ارزش‌هاي اخلاقي و قانون‌گريزي، دلايل رفتاري ارتكاب جنايت و اعتياد عامل محيطي براي ارتكاب اين گونه رفتارهاي خشن است. كم كاري خانواده‌ها دركنار ضعف و فقدان، آموزش مهارت‌هاي اجتماعي و زندگي، مبناي اصلي براي شكل‌گيري جنايت‌هاي ياد شده است. دربعضي موارد، خلأ قانون نيز عاملي مي‌شود تا چنين اتفاقاتي به وقوع بپيوندد.



Azad October 1, 2014 07:17 PM

خانه از پایبست ویران است ! خواجه در فکر نقش ایوان است !
شوربختانه در این مدت زمان حاکمیت رژیم دست نشانده آخوندی انگلیسی , تمامی هنجارها و ارزش های انسانی در تمامی اعتبار وجود شان و شرف و وجدان و اخلاق و گفتار و رفتار به وسیله آخوندان و پاسداران و بسیج و سایر مزدوران جنایت کار و مفت خوار ,بر پایه دوام و بقا و ماندگاری رژیم جنایت کار آخوندان از میان رفته ,و میبینیم که سنگ روی سنگ بند نیست ! تنها راه نجات و باز یافت شرافت و ارزشهای انسانی در نابودی رژیم جنایات آخوندی انگلیسی است و بس ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: