آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 10 مهر ماه 1393 = 02-10 2014

فردی مسلح در آسانسور اوباما/استعفای مقام امنیتی

منابع خبری گزارش دادند‌ اخیرا یک فرد عادی مسلح در آسانسور رئیس جمهور آمریکا حضور داشته است.

به گزارش فاکس‌نیوز، این فرد مسلح در آسانسور اوباما حضور داشت بدون آنکه ماموران امنیتی از آن اطلاعی داشته باشند.

این اتفاق در سفر 16 سپتامبر اوباما به آتلانتا رخ داده و فردی که سابقه سه فقره ضرب‌و جرح را در پرونده خود داشت در آسانسور اوباما دیده‌ شده است.

سخنگوی کاخ سفید حاضر به ارائه توضیحی دراین باره نشده است.

در ماههای اخیر انتقادات زیادی به سرویس مخفی آمریکا وارد شده و این امر باعث گردیده تا کنگره این کشور مدیر این بخش را برای ارائه توضیحات لازم احضار کند.


رييس سرويس مخفی استعفا کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، جولیا پیرسون رییس سرویس مخفی آمریکا که مسوولیت محافظت از رییس جمهور آمریکا و خانواده وی را بر عهده دارد، در پی رویدادهای اخیر از جمله ورود فردی مسلح به محوطه کاخ سفید از سمت خود استعفا کرد.

یک فرد عادی مسلح به سلاح سرد موفق شده بود در تاریخ 19 سپتامبر از دیوار کاخ سفید بگذرد و تا حد زیادی وارد این مجموعه شود.

این تازه ترین رسوایی سرویس مخفی آمریکا در میان موج رسوایی‌های اخیر این آژانس است.

رئیس سرویس مخفی آمریکا روز سه شنبه با انتقادهای فزاینده از سوی قانونگذاران این کشور که نسبت به رخنه امنیتی در کاخ سفید به شدت عصبانی بودند مواجه و متعهد شد که این سازمان را برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات تقویت کند.

قانونگذاران آمریکایی می‌خواهند بدانند که چطور این فرد که یک سرباز سابق ارتش آمریکا و مبتلا به مشکلات روانی است توانسته از دیوار بگذرد و 64 متر وارد محوطه کاخ سفید شود، یک مامور را بزند و بدون اینکه کسی مانع وی شود به سمت اتاق شرقی کاخ سفید بدود.

جولیا پیرسون که از مارس 2013 رئیس سرویس مخفی است گفت: یک تحقیق کامل آغاز شده و اذعان کرد که این آژانس در سالهای اخیر در چالشهای ایجاد شده سهم داشته است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: