آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 مهر ماه 1393 = 07-10 2014

مجازاتی دردناک در انتظار آقای اوباما و حزبش

یک نشریه آلمانی انتخابات کنگره آمریکا در ماه آینده میلادی را به دلیل کاهش شدید محبوبیت دموکرات‌ها چالشی برای اوباما دانسته و نوشت اگر پیش بینی ها درست باشد، شهروندان، اوباما و حزب دموکرات آن را در این انتخابات مجازات دردناکی خواهند کرد.

به گزارش الف، نشریه "دی سایت" در مطلبی در این باره نوشت: در انتخابات مجلس نمایندگان و سنای آمریکا رئیس جمهوری این کشور احتمالا یک درس می گیرد. آمریکایی ها دیگر به حرف های بزرگ وی اعتماد ندارند.

نویسنده در ادامه خاطر نشان کرد که آنچه این روزها تقریبا به دست فراموشی سپرده شده و با این همه برای وقایع جهانی اهمیت دارد این است که حدود چهار هفته دیگر آمریکایی ها دوباره انتخابات برگزار می کنند؛ البته نه رئیس جمهوری خود را بلکه همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و حدود یک سوم کرسی های سنای صد نفره را انتخاب می کنند.

در روز سه شنبه، مصادف با چهارم نوامبر همچنین در این باره تصمیم گیری می شود که آیا حزب دموکرات رئیس جمهوری آمریکا در سنا نیز مانند مجلس نمایندگان اکثر کرسی ها را به حزب مخالف جمهوری خواه واگذار می کند.

هم اکنون جمهوری خواهان با در اختیار داشتن ۲۳۴ کرسی مجلس نمایندگان در برابر ۱۹۹ کرسی که دموکرات ها در دست دارند، این مجلس را به تصاحب خود در آورده اند. در سنا اما دموکرات ها با ۵۵ کرسی در برابر ۴۵ کرسی جمهوری خواهان برتری دارند. در این انتخابات این مسئله مطرح است که آیا باراک اوباما در دو سال باقی مانده از دوران ریاست جمهوری خود می تواند تصمیمات سیاسی خود را از طریق کنگره در پیش گیرد یا حداقل در عرصه سیاست داخلی کاملا فلج می شود.

این نشریه آلمانی در ادامه نوشت: البته اوضاع برای باراک اوباما و حزب دموکراتش خوب نیست. پیش بینی های انتخاباتی فعلی فاجعه بار هستند. تقریبا در همه جای این کشور دموکرات ها در حالت هشدار قرار دارند حتی در جاهایی که اوباما و حزبش در انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش اکثریت قاطع را داشتند، از جمله در ایالت کلرادو.

در ادامه آمده است: اکثریت آمریکایی ها ارزیابی بدی درباره اوباما دارند. در تمامی زمینه های مختلف و فرقی نمی کند در سیاست اقتصادی، یا داخلی و خارجی شهروندان دیگر خیلی به اوباما اعتماد ندارند. این احساسات منفی درباره اوباما به ناچار روی حزب دموکرات وی هم تاثیر گذار است.

نویسنده در بخش پایانی این مطلب نوشت: اوباما مدت های طولانی بر قدرت سخنوری های خود تکیه کرده و تا امروز همچنان شیفته سخنان بزرگ است. وی همچنان وعده هایی می دهد که به ندرت بتواند به آن ها عمل کند. آمریکایی ها دیگر به این گونه سخنوری ها و اعلان ها اعتماد ندارند. اگر پیش بینی ها درست از آب درآید رای دهندگان آمریکایی در چهارم نوامبر رئیس جمهوری و حزب دموکرات وی را مجازات دردناکی خواهند کرد.



masoud October 7, 2014 05:16 PM

بفرما کپی روباه بنفش آنجا هم مردم عادت کردن به وعده های پوچ بعد خبر دار میشن که کلاه سرشون رفته ولی یک خوبی داره که سریع میتونن تغیری بدن نه مثل ملت بخت برگشته ایران یک ملا مثل دوال پا سوار شده خیال پیاده شدن نداره

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: