آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 16 مهر ماه 1393 = 08-10 2014

آگهی در ایران: پسر ۵ ساله به فروش می ‌رسد

از فیس بوک: روزنامه شهروند در شماره سه‌شنبه گفت‌و‌گو با «مادری» را منتشر کرده است که «فرزند پنج ساله خود را برای فروش گذاشته است.»

افشین امیرشاهی، روزنامه‌نگار، در مقدمه گفت‌و‌گوی خود با «آرزو-س» مادری که همراه شوهر ۵۵ ساله‌اش اقدام به انتشار آگهی فروش پسر پنج ساله‌شان کرده‌اند، نوشته است: این «آگهی چند خطی، تکان‌دهنده است اما از آن تکان‌دهنده‌تر، واگذاری یک کودک ۵ ساله در ازای یک خانه است، خانه‌ای در زابل. پسرشان را می‌فروشند چون پدر و مادرش، نمی‌توانند از پس هزینه‌های خود و سه فرزندشان بر بیایند، در پرداخت کرایه ماهیانه منزلشان مانده‌اند و نمی‌خواهند هر شب شاهد شب بیداری‌ها و گرسنگی‌های فرزندان دل‌خسته‌شان باشند.»

در حالی‌ که بسیاری مردم ایران از گرسنگی رنج میبرند و کودکان با شکم گرسنه به رختخواب میروند و آب آشامیدنی بسیاری از شهر‌ها و روستاها به سختی با تانکر تأمین میشود، دولت "دلسوز و دلواپس" روحانی سوخت و مواد غذایی مورد نیاز عراق را تامین می‌کند!

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ۲۸ تیر ۱۳۹۳ در تاریخ گفت به دلیل نا امنی در شمال غرب عراق، در تامین سوخت و مواد غذایی مردم این کشور مشکلاتی ایجاد شده است. به گفته شمخانی، بر اساس درخواست دولت عراق، تامین سوخت و مواد غذایی مورد نیاز مردم عراق را دولت ایران بر عهده گرفته است!

********************************************



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: