آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 26 مهر ماه 1393 = 18-10 2014

نفت 80 دلاری؛ احساس خطر پوتین و شرکا

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که اگر قیمت نفت در سطح ۸۰ دلار در هر بشکه باقی بماند، اقتصاد جهانی با فروپاشی و سقوط روبرو خواهد شد.

به گزارش تسنيم به نقل از ریانوستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست رهبران آسیا اروپا در شهر میلان ایتالیا تصریح کرد که اگر قیمت نفت در ۸۰ دلار در هر بشکه باقی بماند این مساله منجر به سقوط تولید خواهد شد. بودجه همه کشورهای تولید کننده نفت بر اساس قیمتی کمی بیشتر از ۸۰ دلار در هر بشکه پایه ریزی شده، قیمتی نزدیک به ۹۰ دلار.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی نفت از اواسط ژوئن تاکنون با کاهش متوالی روبرو شده و بیش از ۲۸ درصد ارزش خود را از دست داده است.

پس از انتشار گزارش اخیر سازمان اوپک که نشان می دهد برخی کشورهای عضو این سازمان میزان تولید نفت را افزایش داده اند روند نزولی قیمت نفت تشدید شده است.


تاثیر بهای نفت بر مذاکرات هسته‌ ای

نشریه کوارتز در گزارشی با اشاره به کاهش قیمت جهانی نفت نوشت: به نظر نمی‌آید سقوط ناگهانی بهای نفت خام موجب شود رژیم ایران در مذاکرات هسته‌ای سازش بیشتری از خود نشان دهد.

به گزارش بهارنیوز، نشریه کوارتز در ادامه نوشت: کارشناسان معتقدند علیرغم اینکه کاهش سنگین بهای نفت سختی‌هایی را بر اقتصاد تهران وارد خواهد آورد اما به نظر نمی‌آید که این اتفاق موجب شود رژیم ایران برای دستیابی به توافق نهایی تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر سازش بیشتری از خود نشان دهد.

این کارشناسان می‌گویند تنها در صورتی که مذاکرات تمدید شود و این کاهش قیمت ادامه پیدا کند ممکن است که رژیم ایران بیشتر از قبل سازش کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: