آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 27 مهر ماه 1393 = 19-10 2014

دنیا را برای آل‌سعود (عربستان) جهنم می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران: سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه حکم اعدام آیت‌الله نمر (رهبر شیعیان عربستان) حکم یک رژیم کافر و منحوس است، گفت: آل‌سعود آیت‌الله نمر را اعدام کند، مسلمانان دنیا را برای آنها جهنم می‌کنند.

همزمان دبیرکل حزب الله عراق نیز در گفت وگو با تسنیم در بغداد به مقامات ریاض درباره عواقب اعدام احتمالی آیت الله نمر هشدار داد و گفت: اگر سعودی ها چنین اشتباهی مرتکب شوند و آیت الله نمر را اعدام کنند، هیچ سعودی و هیچ مکان وابسته به عربستان در منطقه در امان نخواهد بود.


شوکی که عربستان وارد کرد

پس از سخنان اخیر وزیر خارجه عربستان سعودی، که با اشغالگر نامیدن سپاه پاسداران و حزب الله لبنان خواستار خروج آنها از سوریه شده بود و شوکی تازه پس از دیدار وزرای خارجه رژیم ایران و عربستان به مناسبات دو کشور وارد کرد، یک کارشناس مسائل منطقه ای گفت: امیدی به بهبود روابط تهران – ریاض وجود ندارد و هیچ فصل تازه ای در روابط دو کشور فرا نمی رسد.

از سوی دیگر صدور حکم اعدام برای آیت‌الله "نمر النمر" (رهبر شیعیان عربستان)، در شرایطی که در طول این سالها مقامات و رسانه های جمهوری اسلامی نسبت به صدور احتمالی حکم اعدام برای او حساسیت هایی نشان داده اند می تواند ضربه دیگری به روابط رژیم ایران و عربستان سعودی محسوب شود.

به گزارش سایت فرارو، حسن هانی زاده، کارشناس مسائل منطقه ای با اشاره به این موارد می گوید: امیدی به بهبود روابط تهران – ریاض وجود ندارد و هیچ فصل تازه ای در روابط جمهوری اسلامی و عربستان فرا نرسیده و نخواهد رسید.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: