آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 26 مهر ماه 1393 = 18-10 2014

اعلام موارد سوءتغذیه حاشیه شهرها

وزیر بهداشت گفت: قرار است موارد سوءتغذیه در حاشیه شهرها را به وزارت رفاه اعلام کنیم تا در بسته غذایی جدید دیده شود. همچنین در طرح تحول سلامت افراد سالم، بیمار و نوع بیماری‌ها شناسایی می‌شوند.

سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با فارس در رابطه با سوء تغذیه مردم در شهرهای حاشیه‌نشین‌ گفت: در جلسه قبلی دولت در رابطه با سوء تغذیه حاشیه‌نشین‌ها بحث شد و بسته غذایی ویژه‌ای از سوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام شد.

وی افزود: قرار شده است مواردی که دچار سوء تغذیه هستند و از طریق وزارت بهداشت اعلام می‌شود نیز در بسته غذایی وزارت رفاه دیده شود.

وی افزود: تاکنون فقط توانسته‌ایم حاشیه شهرها را سرشماری کنیم و هنوز آمار دقیقی از سوء تغذیه این ناحیه به دست نیامده است. هنوز خیلی کار داریم و باید بلوک‌های جمعیت ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری را ایجاد و کارشناس سلامت برای آنها تعیین کنیم.

هاشمی گفت: آنچه که از حاشیه شهرها به دست آمده مربوط به سرشماری جدیدی است که حدود ۹ میلیون نفر را شناسایی کرده است به همین دلیل آمار بیماری‌ها را در این مناطق نداریم.

وزیر بهداشت افزود: باید سیستمی در قالب طرح تحول سلامت ایجاد کنیم تا افراد سالم، بیماران و نوع بیماری آنها در شبکه بهداشت شناسایی شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: