آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 27 مهر ماه 1393 = 19-10 2014

قدردانی آقای روحانی از رهبر معظم انقلاب

صداوسیمای رژیم: رییس‌جمهور در نامه‌ای به محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، از سوی خود و همه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه شورا، از تمدید احکام اعضای فعلی و تعیین سه عضو حقوقی جدید این شورا و نیز ترسیم افقی راهبردی در مسیر تعالی شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد.

متن نامه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دامت برکاته

با سلام و تحیات وافره،

لازم می‌دانم قدردانی خویش و همه ی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه شورا به پاسِ تمدید احکام اعضای فعلی و تعیین سه عضو حقوقی جدید این شورا و نیز ترسیم افقی راهبردی در مسیر تعالی شورای عالی انقلاب فرهنگی را به محضرتان اعلام دارم.

بی تردید مواجهه‌ی هوشمندانه با پدیدارهای فرهنگی در گرو تبیین فلسفه فرهنگی انقلاب اسلامی و کوشش جهت هم افزایی ظرفیت ها، بسیج نیروها، مدیریت فرصت ها، تدبیر آسیب ها و مقابله با تهدیدهایی است که باور، اعتدال، امید و نشاط جامعه را نشانه رفته است.

وظیفه حساس و در خور نام و عنوان این شورای بی بدیل ، تعیین سیاست های فرهنگی کشور در عرصه‌های هویت،حیات و امنیت فرهنگی وتصویب مصوباتی عملی و اجرایی است و نه اسنادی آرمانی .

انقلاب اسلامی، فرهیختگانی شایسته و هنرمندانی وارسته را به جامعه ما ارزانی داشت؛ حراست از این سرمایه‌های درخشان، انتقال آن دانش و بینش به نسل های نو و حمایت از شکوفه های نورس در بوستان فرهنگ، ساز و کارهای شایسته برای تضمین هویت فرهنگی نسل های آینده در این مهد کهن تمدن است.

مردم صاحبان و حاملان فرهنگ هستند؛ از این رو نقش اول در هر سیاست فرهنگی متعلق به خود مردم است؛ مردم ما با خودآگاهی نسبت به تاریخ، فرهنگ و تمدن خویش، دلبستگی به ارزشهای اخلاقی، اسلامی، و زمان آگاهی نسبت به تمدن جدید، فعالانه در راه تولیدِ فرهنگیِ بومی و به گزینی در مصرف کالاها و محصولات فرهنگی جهانی گام برمی دارند. در این دیدگاه سیاست های فرهنگی مستلزم رویکردی ایجابی برای جوشش و آفرینش و حل مسائل است و نه رویکردی سلبی برای سکون و رکود و ایجاد موانع. از این رو باید از تلاش‌ها و آفرینش‌های فرهنگی و اجتماعی جوانانمان که پروردة بستر ارزشهای انقلاب اسلامیند استقبال کرد و دلسوزانه به باغبانی این بوستان پرگل برخاست.

تحول در نظام آموزشی کشور به ویژه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی مستلزم مشارکت حداکثری نخبگان دانشگاهی و پژوهشگران عرصه عمومی است. پیشرفت و شتاب علمی کشور که به کمک نقشه جامع علمی رصد و پایش می شود، اساساً محتاج و بسته به تحولات در آن دو حوزه علمی و معرفتی است؛ از این رو شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره جدید تمام کوشش خود را متوجه شناخت مسائل، نیازها و اولویت های فرهنگی و اجتماعی و جلب مشارکت نخبگان خواهد نمود.

همه نهادهای مسوول باید با تلاشی افزونتر در مسیر طولانی تحقق اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی به جبران کاستی ها بپردازند و با افزایش اعتماد و مشارکت مردم، شکوفایی ارزشهای اخلاقی و اسلامی در جامعه را سامان دهند. بی‌تردید در این راه بلند، رهنمودها و حمایت‌های رهبری بزرگوار، هدایتگر و توان‌افزا خواهد بود و تلاشهای شورای عالی انقلاب فرهنگی را جهت خواهد داد. ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر، توفیقات روزافزون حضرتعالی را از خداوند منان خواستارم.

حسن روحانی

۲۶ مهر ماه 1393



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: