آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 27 مهر ماه 1393 = 19-10 2014

راه‌اندازی گشت هوشمند پلیس در کشور

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از راه‌اندازی گشت‌های هوشمند پلیس با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید به منظور پیشگیری از وقوع جرایم در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار تقی مهری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های پلیس در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها اظهار کرد: بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در دستور کار پلیس است.

وی از راه‌اندازی گشت‌های هوشمند پلیس با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید به منظور پیشگیری از وقوع جرایم در کشور خبر داد و افزود: امسال گشت‌های مذکور در بعضی از استان‌ها عملیاتی می‌شود و از این طریق می‌توانیم بسیاری از جرایم را کنترل کنیم.

به گفته مهری، بهره‌گیری از فناوری‌های جدید مانند نصب دوربین در میدان‌ها و معابر عمومی با همکاری شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی به صورت متمرکز در کلانتری‌ها و محدوده ویژه به صورت متمرکز به منظور پیشگیری از بعضی از جرایم که وجود دارد، انجام می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه گشت هوشمند پلیس در راستای پیشگیری از وقوع سرقت از مجموعه‌های تجاری، مسکونی و ورزشی راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: گشت‌های مذکور با استفاده از تجهیزات و فناوری‌های جدید در شناسایی مجرمان سریع‌تر اقدام می‌کنند.

وی به نصب تجهیزات جدید در ایستگاه‌های ایست‌بازرسی اشاره کرد و گفت: نصب تجهیزات جدید تاکنون در دو ایستگاه ایست‌بازرسی به صورت پایلوت انجام شده است.

مهری پیشگیری را موضوعی عام دانست و بیان کرد: پیشگیری از وقوع جرایم و کنترل آسیب‌ها در سطح جامعه در نیروی انتظامی پیگیری می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی مردم را نخستین اقدام پلیس در راستای پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد و یادآور شد: ساخت و پخش سریال‌های تلویزیونی و ... در راستای آموزش همگانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به آموزش همگانی از طریق رؤسای کلانتری‌ها و فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها در مدارس، مجموعه‌های مسکونی و مساجد، خاطرنشان کرد: کارشناسان نیروی انتظامی آسیب‌ها و خطرهایی که مردم را تهدید می‌کند آموزش می‌دهند.

مهری ارائه مشاوره از طریق دایره مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها را از جمله اقدام‌های پلیس در راستای پیشگیری از وقوع جرم خواند و اظهار کرد: بستر ارائه مشاوره‌های اجتماعی در سبک زندگی، اختلاف خانوادگی و اختلاف بین همسایگان در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های پلیس فراهم شده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه ارائه مشاوره اجتماعی به مردم از دهه 80 در نیروی انتظامی انجام می‌شود، تصریح کرد: مردم با حضور در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها می‌توانند از مشاوره‌های اجتماعی بهره‌مند شوند و این امر در پیشگیری از بسیاری از آسیب‌ها تاثیرگذار است.

*صلح 70 درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‌ها

وی ارائه مشاوره در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را به صورت رایگان عنوان کرد و افزود: 70 درصد پرونده‌هایی که به مشاوران در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ارجاع داده شده، منجر به صلح و سازش شده است.

مهری در ادامه از تشکیل و گسترش موسسه‌های خدمات محافظتی و مراقبتی در کشور خبر داد و بیان کرد: افراد با عنوان نگهبان و مشاور با نصب و تجهیز اماکن عمومی، خصوصی و حتی دولتی به منظور محافظت و مراقبت از اموال خود از موسسه‌های خدمات محافظتی و مراقبتی استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از توزیع تجهیزات دفاعی برای بعضی از اقشار در معرض آسیب در جامعه خبر داد و گفت: توزیع تجهیزات دفاعی از طریق موسسه‌های خدمات محافظتی و مراقبتی انجام می‌شود.

*اجرای طرح امنیت محله‌محور در کشور

وی همچنین از اجرای طرح امنیت محله‌محور در کشور خبر داد و اظهار کرد: طرح مذکور با محوریت کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها با حضور امامان جماعت مساجد و پایگاه‌های بسیج اجرا می‌شود.

مهری با تاکید بر ارتقای مدیریت کیفیت در نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: از دو سال گذشته طرح «مکنا» در کشور اجرایی شده و در سطح کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در حال انجام است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بهسازی محیط زیست برای کارکنان و مراجعه‌کنندگان در راستای ارتقای حقوق شهروندی را مهم دانست و بیان کرد: اجرای طرح مذکور در کشور موفقیت‌آمیز بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: