آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 28 مهر ماه 1393 = 20-10 2014

فاجعه اعتیاد؛ 30 درصد جوانان یزد معتادند

نماينده اردكان در مجلس امروز در صحن علني مجلس به بيان برخي از مسائل و مشكلات استان يزد از جمله مسئله كم آبي، افزايش بيماريهايي نظير سرطان، اعتياد جوانان به سيگار و قليان و ... پرداخت.

محمدرضا تابش در بخشی از سخنان خود با بيان اينكه محور توسعه پايدار، انسان توسعه يافته و سالم است، عنوان كرد: متاسفم امروز اعلام كنم در استان يزد 30 در صد مردم استان ديابت شناخته شده دارند يا در آستانه ابتلا به اين بيماري هستند.

تابش همچنين بيان كرد: زنان استان يزد رتبه اول در كشور از نظر ابتلا به انواع سرطانها را دارند و مردان يزد نيز از نظر ابتلا به سرطان در رتبه سوم كشوري هستند.

وي افزود: در استان يزد در مجموع 30 درصد جوانان به مصرف مواد دخاني سيگار و قليان ‌معتاد هستند.

نماينده مردم اردكان در مجلس عنوان كرد: 40 درصد مرگهاي استان يزد نيز ناشي از امراض قلبي و عروقي، 13 درصد ناشي از سرطانها و 13 درصد ناشي از حوادث ترافيكي است.

وي تاكيد كرد: اين آمار كار جدي و برنامه ريزي شده ادارات كل ذيربط اعم از بهداشت و درمان، محيط زيست، جهاد كشاورزي، ورزش و جوانان، صدا و سيما، شهرداريها، صنعت و معدن و تجارت و ارشاد اسلامي را مي طلبد تا با اجراي برنامه هاي علمي و آموزشهاي لازم تحت نظر استانداري، هم از ادامه اين روند خطرناك كه هويت و اعتبار استان را مخدوش خواهد كرد، جلوگيري شود و هم سلامت و امنيت روحي و رواني مردم تامين شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: