آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 28 مهر ماه 1393 = 20-10 2014

قصاص چشم؛ پزشکان ایرانی همکاری نمی کنند

وکیل‌مدافع خانواده فاطمه کلوندی - کودکی که شوهر عمه‌اش در تیرماه 88 با ریختن آهک در چشمانش او را نابینا کرد- می‌گوید دو سال از قطعی شدن حکم قصاص «محمدرضا» می‌گذرد، اما اقدامی برای اجرای این حکم صورت نمی‌گیرد و همین امر باعث آسودگی خاطر مجرم این پرونده شده است.

کمال قبادی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه قصاص چشم یک مجازات خاص است، آن را اجرا نمی‌کنند که البته خود این موضوع جای بررسی دارد که آیا اصلا چنین مجازات‌هایی امکان اجرا دارد یا خیر.

وی ادامه داد: واحد اجرای احکام دادسرای سنندج نامه‌ای به پزشکی قانونی ارسال کرده بود که این مرجع این طور اظهارنظر کرده است: «به علت عدم همکاری پزشکان متخصص این حوزه، امکان اجرای چنین مجازاتی وجود ندارد.»

وی با بیان اینکه ما این موضوع را از تهران پیگیری کردیم، ولی گفتند موضوع در صلاحیت دادسرای سنندج است، افزود: در سنندج پدر فاطمه به دادستان، رییس حوزه قضایی و رییس اجرای احکام دادگستری مراجعه کرده و در آنجا به او گفته‌اند شما اگر پزشکی را انتخاب و با او برای اجرای حکم توافق کردید ما مشکلی نداریم.

قبادی گفت: این یک امر غیرمعقول و غیرمتعارف است. کدام پزشک حاضر است با خانواده قربانی چنین توافقی داشته باشد؟



فريبرز October 20, 2014 08:54 AM

چىزى كه در ايران زياد است قصاب است، مى شود محكوم را داد دست يكى از آنها كه هم چشمش را در بياورد هم سرش را ببرد دكتر مى خواهيم چه كنيم؟!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: