آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 29 مهر ماه 1393 = 21-10 2014

پیامد شوم درآمدهای نامشروع شهرداری تهران

خبرآنلاین: محمود کاشانی در یادداشت تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در نوشتاری تخلفات شهردار تهران را به رئیس جمهور گوشزد کرده است.
عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی در بخش ابتدایی یادداشت پس از اشاره به تاریخچه مقررات شهرسازی در کشور، خطاب به دکتر روحانی نوشته است:
«قوانین شهرسازی از هنگام تصویب از سوی دولت هاو شهرداری ها در کشور ما پشتیبانی می شدند. ولی از دو دهه گذشته پایمال کردن این مقررات حساس در دستور کار شهرداران در تهران قرار گرفت و به الگوی ناپسند و ویرانگری برای شهرهای دیگر کشور تبدیل گردید. پیامدهای تجاوز به این مقررات برای پایتخت و دیگر شهرهای کشور شوم و نگران کننده بوده است. گسترش بی رویه و افزایش خطرآفرین تراکم جمعیت شهرها، آلودگی شدید هوا، ترافیک های دائمی، کم آبی و بحران بی آبی، گسترش بزهکاری از نتایج مستقیم این اقدامات غیر قانونی هستند.»
این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه می نویسد:
«تغییر کاربری باغ ها، پارک ها، پارکینگ ها، پادگان ها، مدارس و ... به درخواست اشخاص از سوی اعضای کمیسیون ماده 5 که به موجب دادنامه مورخ 17/11/73 هیات عمومی دیوان عدالت اداری کمترین جایگاهی در قانون تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ندارد و فروش تراکم های ساختمانی از سوی شهردار تهران، اکنون به ابزاری برای به دست آوردن درآمدهای نامشروع در شهرداری ها به ویژه در شهرداری تهران تبدیل شده است. شهردار تهران که به ناروا و با تخلف روشن از نص تبصره یک بند 7 الحاقی به ماده 4 قانون اصلاح پاره ای از مواد قانون تشکیلات شوراها مصوب سال 1369 برای سومین بار به عنوان شهردار و در واقع به پایتخت کشور تحمیل شده، پا را فراتر گزارده و دست به معامله و خرید و فروش پارک ها و میادین شهر و اموال عمومی زده است.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: