آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 29 مهر ماه 1393 = 21-10 2014

امر به معروف و ..مهمترين واجب دينی است

گردهمايي اصناف و بازاريان در مسجد امام خميني (ره) بازار تهران با سخنان حجت الاسلام و المسلمين سيدعلي طاهري نماينده گرگان در مجلس شوراي اسلامي برگزار گرديد. در اين نشست طاهري گفت: طرحي هم اكنون به عنوان طرح حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منكر در مجلس شوراي اسلامي در حال بررسي است.

وي گفت: در برخي از تفاسير داريم كه بعد از نماز مهمترين واجبات دين، امر به معروف و نهي از منكر است.

طاهري در ادامه اظهار داشت: بر همين اساس مجلس شوراي اسلامي و در راس آن، هيئت رئيسه محترم تصميم به تشكيل يك كميسيون مشترك گرفتند كه در آن طرح حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منكر آماده گردد كه هم اكنون اين طرح با 24 ماده در مجلس در حال بررسي است. تاكنون 5 ماده آن بررسي گرديده و با برخي اصلاحات تصويب شده است. در اين طرح از تعريف امر به معروف و نهي از منكر تا وظايف عمومي و حاكميتي ذكر گرديده است.

حجت‌الاسلام طاهري در خصوص تركيب ستاد هم اظهار داشت: رياست ستاد بر عهده يكي از ائمه جمعه تهران كه به وسيله شوراي ائمه جمعه معرفي مي‌گردد خواهد بود و وزراي كشور، اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش، علوم، صنعت، معدن و تجارت، دو نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به انتخاب كميسيون فرهنگي به عنوان ناظر، نماينده تام‌الاختيار رئيس قوه‌قضائيه، رئيس سازمان صدا و سيما، رئيس سازمان تبليغات اسلامي، فرمانده نيروي انتظامي، فرمانده بسيج، دبير ستاد ائمه جمعه، دو نفر مجتهد به انتخاب شوراي عالي حوزه‌هاي علميه، يك نفر مجتهد به انتخاب شوراي عالي حوزه‌هاي علميه خواهران و دبير ستاد به انتخاب رياست ستاد نيز به عنوان عضو ستاد فعاليت مي‌نمايند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: