آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 29 مهر ماه 1393 = 21-10 2014

افزایش تحریمهای آمریکا، رژیم تقریبا فلج شده است

ایالت پنسیلوانیا تحریم‌های جدیدی علیه بخش انرژی ایران تصویب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، «تام کوربرت» فرماندار ایالت پنسیلوانیا لایحه‌ی ایالتی را تصویب کرد که طی آن از امروز (سه‌شنبه) هرگونه سرمایه‌گذاری در بخش انرژی ایران را برای شرکت های این ایالت محدود می‌کند.

این تحریمها با همکاری نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه، به تصویب رسیده است.

«مایک استک» سناتور دموکرات پنسیلوانیا روز یکشنبه گفته‌بود این ایالت نباید به شرکت‌هایی که پول به ایران سرازیر می‌کنند اجازه فعالیت دهد؛ «چنین شرکت هایی حق دریافت مالیات مردم پنسیلوانیا را ندارند».

هم‌چنین «دن فرانکل» نماینده جمهوری‌خواه پنسیلوانیا گفت «این مصوبه‌ها دو انتخاب را پیش روی تجار می‌گذارد: یا در ایران سرمایه‌گذاری کنند و یا در این ایالت سرمایه‌گذاری کنند».

این در حالیست که اسد‌الله عسکراولادی٬ رئیس اتاق بازرگانی ایران٬ چین و روسیه گفته جمهوری اسلامی در تلاش برای پنهان کردن نقل و انتقال بین‌المللی پول‌های خود از آمریکا دچار «صدمات زیادی» شده است.

آقای عسکراولادی با اعتراف به این «صدمات» اضافه کرده تحریم‌های بانکی جمهوری اسلامی به شدت صادرکنندگان ایران را «اذیت» می‌کند و در این زمینه تغییرات چندانی هم رخ نداد است.

وی افزوده مسائل و مشکلات حمل و نقل ایران هنوز به کامل حل و فصل نشده و کشتی‌رانی به مقاصد اروپایی و آمریکای جنوبی در حال حاضر به سختی انجام می‌شود.

این فعال اقتصادی اضافه کرده به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ امیدی ندارد و پیش‌بینی می‌کند این مذاکرات تا آذر ماه به نتیجه نرسد.

تحریم‌های بین‌المللی درآمد‌های ایران از محل فروش نفت را طی دو سال گذشته از ۱۱۰ میلیارد دلار به حدود ۴۸ میلیارد کاهش داده و وضعیت معیشت مردم کشور را سخت کرده است.

دولت حسن روحانی تلاش‌های گسترده‌ای برای شکستن این تحریم‌ها از طریق مذاکرات هسته‌ای آغاز کرده که این تلاش‌ها تاکنون نتیجه ملموسی نداشته است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: