آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 30 مهر ماه 1393 = 22-10 2014

وضعیت وخیم وکیل محبوس دراویش گنابادی

مصطفی دانشجو، وکیل محبوس دراویش گنابادی در زندان اوین که به دلیل کم کاری ریه و عارضه آریتمی قلبی بیهوش شده بود، ساعتی پیش از بهداری اوین به بند ۸ آن زندان بازگردانده شد.

به گزارش مجذوبان نور، علت بیهوشی این وکیل دادگستری که چهارمین سال از حبس هفت ساله و نیمه خود را می‌گذراند، تشدید بیماری قلبی و ریوی ناشی از اعتصاب غذای ۳۰ روزه و شرایط بد محل حبس عنوان شده است.

بهداری اوین در درمان سرپایی این درویش گنابادی که به گفته پزشکان متخصص از بیماری قلبی ناشی از کاهش حجم ریه رنج می‌برد، تنها به اکسیژن و نوار قلب اکتفا کرده و ساعتی پیش او را به بند بازگردانده‌اند.

دانشجو در ۲۸ مردادماه، پس از آنکه افشین کرم‌پور، دیگر درویش زندانی، با دستور ناگهانی دادستان تهران و هنگام گذراندن دوره درمانی از بیمارستان شهدای تجریش به بند ۴ اوین انتقال یافت، در حرکتی اعتراضی خواهان قطع درمان و بازگشت به زندان شد.

تیم پزشکی دانشجو که مخالفت خود را با بازگشت این وکیل دادگستری به زندان اعلام کرده بودند، در نامه‌ای متذکر شده بودند که این زندانی باید هر ۱۵ روز یک بار مورد معاینه قرار گیرد.

دانشجو اینک در یک اتاق ۲۵ نفره با سقفی کوتاه محبوس بوده و پس از بازگشت از بیمارستان به زندان، بار‌ها به عارضه بیهوشی ناشی از کم کاری ریه و ضعف شدید جسمی دچار شده است. وی در جریان اعتصاب غذای سی روزه دراویش گنابادی زندان‌های اوین تهران و زندان شیراز به اعتصاب دارو نیز مبادرت کرده بود که همین امر سلامت جسمی او را در معرض خطرهای جدی تری قرار داد.

یادآور می‌شود در اسناد درمانی دانشجو تاکید شده است که این وکیل زندانی باید دوره بازتوانی ریوی و قلبی را در مرکز قلب بگذرانند اما مقامات قضایی با انتقال او به مرکز قلب تهران موافقت نکردند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: