آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 30 مهر ماه 1393 = 22-10 2014

نیاز میلیاردی برای حوزه علمیه ملایر

مدیر حوزه علمیه برادران ملایر اعتبار هزینه شده برای احداث ساختمان جدید حوزه علمیه برادران را 2 میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: برای تکمیل این ساختمان یک میلیارد تومان نیاز دارد.

حجت‌الاسلام مجتبی نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه امروز تقویت حوزه‌های علمیه به عنوان یکی از ضروری‌ترین نیازهای جامعه اسلامی است، اظهار کرد: این نهادهای دینی عامل انتقال معرفت معنوی و دینی هستند.

وی به فعالیت حوزه‌های علمیه این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پنج حوزه علمیه شامل حوزه علمیه برادران ملایر، امام صادق (ع)، حوزه علمیه ثامن، حوراب و حوزه علمیه خواهران در ملایر فعالیت دارند.

مدیر حوزه علمیه برادران ملایر تعداد طلاب برادر در حوزه‌های علمیه ملایر را 450 نفر برشمرد و تصریح کرد: 150 خواهر نیز در حوزه علمیه خواهران ملایر مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در حال حاضر 15 کلاس درس از سطوح مقدماتی، سطح یک، سطح 2، سطح 3 در حوزه علمیه برادران ملایر وجود دارد.

نجفی بیان کرد: در سطح 4 (کارشناسی ارشد) نیز این حوزه در چهار رشته فقه، اصول، ادبیات عرب و فلسفه مشغول تربیت طلاب است.

*اضافه شدن رشته کلام اسلامی در سطح 4

وی تصریح کرد: قصد داریم رشته کلام اسلامی را نیز در سطح 4 در حوزه علمیه برادران ملایر اضافه کنیم.

مدیر حوزه علمیه برادران ملایر گفت: راه‌اندازی حوزه علمیه سفیران هدایت نیز جزو برنامه‌های آینده در ملایر است که در این زمینه طلاب برای یک دوره پنج ساله در این حوزه مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی در ادامه به احداث ساختمان جدید حوزه علمیه برادران ملایر اشاره کرد و افزود: ساخت این حوزه جدید از سال 87 در ملایر آغاز شده و در حال حاضر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نجفی گفت: این مرکز در زمینی به مساحت 2.5 هکتار با زیربنای 10 هزار متر در سه طبقه و در بخش‌های آموزشی، اداری و خوابگاهی در حال ساخت است.

وی در ادامه اعتبار هزینه شده برای حوزه علمیه جدید برادران ملایر را 2 میلیارد و 500 میلیون تومان خواند و افزود: تا تکمیل ساختمان یک میلیارد تومان دیگر نیاز است.

مدیر حوزه علمیه برادران ملایر خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمای ساختمان بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم سال آینده شاهد بهره‌برداری از ساختمان جدید حوزه علمیه برادران باشیم.

وی بر کمک خیرین در این زمینه تاکید کرد و گفت: با ساخت این مرکز جدید در شهرستان ظرفیت جذب طلاب برادر به بیش از 800 نفر خواهد رسید.



ghasem October 22, 2014 08:31 PM

حالا این همه انگل به چه درد این جامعه ورشکسته میخورد واقعان

تولید یک آخوند در طول عمرش چیست ؟امام جعفر صادق که کشاورزی میکرد آیا اینها هم زحمت کش هستند ؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: