آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 30 مهر ماه 1393 = 22-10 2014

غرب پیشنهاد رژیم را رد کرد/سخنان مهم کری

"دنیس راس" مشاور ارشد پیشین باراک اوباما در مقاله‌ای در نشریه "فارین افرز" می‌نویسد: اکنون دیگر کمتر کسی در مورد توافق جامع با رژیم ایران در مهلت تعیین شده در ۲۴ ماه نوامبر ابراز خوش بینی می‌کند.

وی نوشت: از گفتگوهای اخیر چیز معنی‌داری عاید نشد و پیشرفت چندانی به وجود نیامد. بنابراین نشانه‌های اندکی به چشم می‌خورد که رژیم ایران کلا برنامه هسته‌ای‌اش را کنار بگذارد و در عوض همه تحریم‌ها برداشته شود.

خبرگزاری رویتر نیز در گزارشی اعلام کرد غرب پیشنهاد رژیم ایران برای مصالحه در مذاکرات هسته‌ای را نپذیرفته است.

این منبع نوشت: آنچه را رژیم ایران به عنوان پیشنهاد تازه سازش در برنامه هسته ای ارائه کرده است به گفته مذاکره کنندگان غربی امتیاز چندان زیادی در برندارد.

از سوی دیگر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا امروز اعلام کرد دولت اوباما هیچ قصدی برای دور زدن کنگره این کشور برای یک توافق احتمالی با رژیم ایران بر سر موضوع هسته ای ندارد.

آسوشیتدپرس با اعلام این خبر نوشت: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز یکشنبه در گزارشی نوشته بود که دولت اوباما قصد دارد با دور زدن کنگره با رژیم ایران به توافق هسته ای برسد.


تحریم‌ها را تعلیق نخواهیم کرد

وزیران امور خارجه آمریکا و آلمان امروز در یک نشست خبری مشترک در برلین شرکت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز، "جان کری" در این نشست خبری پیرامون روند مذاکرات هسته‌ای گفت: به هر تصمیمی که کنگره در مورد رژیم ایران اتخاذ کند، احترام خواهیم گذاشت و در مرحله نخست به تعلیق تحریم‌های اعمال شده دست نخواهیم زد.

هفته آینده انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا برگزار خواهد شد. احتمال دارد در صورت پیروزی جمهوریخواهان، موضع کنگره در قبال مذاکرات هسته ای با رژیم ایران سخت تر شود.

از سوی دیگر وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و مذاکره کننده ارشد هسته ای در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای خود در سانتیاگو پایتخت شیلی گفت: رژیم ایران برای اینکه به جامعه جهانی درباره ماهیت برنامه هسته‌ای‌اش اطمینان دهد و ثابت کند که به دنبال سلاح اتمی نیست، باید تصمیمات سختی بگیرد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: