آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 2 آبان ماه 1393 = 24-10 2014

آنها می دانند دست چه کسی در کار است

خیزش زنان و مردان در اصفهان و تهران، آخرین واکُنش فعال، مُستقل و همبسته جامعه به دست درازی اوباش ولایت فقیه به دُختران و زنان میهن نخواهد ماند.


منصور امان

اسید پاشی؛ و آنها می دانند دست چه کسی در کار است

صف آرایی نیروهای امنیتی و انتظامی رژیم ولایت فقیه در برابر مُعترضان به اسید پاشی نه به طور نمادین، بلکه به گونه واقعی و لمس پذیر، جانبی که حُکومت ایستاده و نگه می دارد را نمایان ساخته است.

اما برای هزاران تظاهُرکننده ای که در اصفهان و تهران آماج هُجوم بازوان قهر "نظام" قرار گرفتند، این نُکته تازه ای نیست. آنها با شُعارها و در پلاکاردهای خود نشان دادند که توهُمی نسبت به سرچشمه اسیدپاشی و لانه ای که اوباش اسید پاش از آن بیرون می خزند، ندارند. "بسیجی داعشی - ننگت باد، ننگت باد"، "ننگ ما، ننگ ما - مجلس شورای ما" و "توپ، تانک، فشفشه – حجاب زوری نمی شه"، تنها شماری از مُفاد کیفرخواستی است که آنها علیه تبهکاری حُکومت ایراد کردند.

همزمان، منابع رسمی و نیز رسانه های نزدیک به این یا آن باند حُکومتی تلاش می کنند علت شکل گیری تظاهُراتها را اعتراض به "بی توجُهی" فلان نهاد دولتی و یا بهمان مقام وانمود سازند و بدینوسیله حُکومت در تمامیت آنرا از زیر بار سنگین اتهامی که جامعه مُتوجه آن می سازد، بیرون کشند. گُذشته از بیهودگی این شکلک خفیف در برابر داوری سخت جامعه، دردناک تر برای مُبتکرانش آن است که به واقع "نظام" را نمی توان به "بی توجُهی" به جنایات رُخ داده در اصفهان مُتهم ساخت.

برعکس، رهبران و پایوران حُکومت از هنگام افشای این رویدادهای نفرت انگیز یکصدا و هماهنگ به مُداخله فعال در آن برخاسته اند تا با دُروغگویی، گُمراه سازی و ترفندهای ضد اطلاعاتی موضوع را کم اهمیت جلوه دهند، انگیزه ارتکاب به آن را بپوشانند و برای عاملان تبهکاریها پوشش تهیه کنند. آنها در این راسته "توجُه" ویژه ای نیز به رسانه ها، کوشندگان شبکه های اجتماعی و شهروند – خبرنگاران داشته اند و برای خاموش ساختن آنها، هیچ فُرصتی را برای تهدید و طرح اتهامهای معمول امنیتی فرو نگذاشته اند.

علت وحشت حُکومت از این اعتراضها و کوشش مشاطه گرانش برای قرار دادن آن در یک قاب بی خطر فقط این نیست که تظاهُرکنندگان علیه اقدامات بُنیادگرایان وحشی شده به پا خواسته اند و آمران آنها را با انگُشت نشان می دهد، بلکه و مُهم تر از آن، مرزبندی آشکار آنها با بربریتی است که رژیم ولایت فقیه در جامه دین و شرع ترویج و بر جامعه جاری می کند.

خیزش زنان و مردان در اصفهان و تهران، آخرین واکُنش فعال، مُستقل و همبسته جامعه به دست درازی اوباش ولایت فقیه به دُختران و زنان میهن نخواهد ماند. نُطفه این حرکت توده ای در دل مُقاومت پراکنده در برابر "گشت ارشاد" و دستجات لباس شخصی در خیابانها و محلات بسته شده و برای روییدن به این نُقطه، از مسیر شناخت آمران آنها و مرزبندی با تفکُری که هدایت شان می کند، گُذر کرده است.



sam October 24, 2014 03:42 AM

اشک کباب موجب طغیان آتش است
تنها راه مبارزه با این پدیده آخوندی مقابله به مثل است

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسل بیدار October 24, 2014 09:24 AM

نه تنها آنها می‌دانند دست چه کسی‌ در کار است بلکه ما هم می‌‌دانیم که دست چه کسی‌ در کار است *

* جمهوری اسلامی * و نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر *

گزارش یا اعتراض به این نظر


شوکران October 24, 2014 12:18 PM

با سلام عزیز چند بار گفتم و صد بار دگر میگویم اگر در همان زمان قتل زنجیره ای نوسیندگان و تجاوز به نوامیس در زندان کهریزک مقابله به مثل کرده بودیم حال شاهد این اسید پاشی نبودیم باید با این رفتار مقابله به مثل شود تا ان کسی که دستور داده است خود دوچار این گرفتاری شود سه چهار نفر بدبخت فرمانبر بیکار را که برای چند تومان پول این کا را کرده اند میگیرندو اعدام میکنند بابا دستور دهنده باید گرفتار شود مگر احمدی مقدم وعده بهشت نمیداد و میگوفت یک پای شکسته یک بهشت حال درد پای شکسته باقی ماندو کسانی که این کار را کردند ازاد در حال گردش بعد ما گیر میدهیم به بچه رفسنجانی که دزدی کرده است یا نه اقا باید ایستادو جنگید اگر هزینه جانمان باشد ان را پرداخت میکنیم بیشتر از جان هم نداریم که تقدیم کنیم وسلام

گزارش یا اعتراض به این نظر


سام October 24, 2014 08:30 PM

با درود: مهمترین مسیری که برای تمامی احاد میهن دراین راستا باقی مانده همانا شکل گیری یک همبستگی ملی برای پشتیبانی تمام عیاراززنان قربانی شده اصفهان توسط حکومت تروریستی جمهوری اسلامی اسیدپاش میباشد اکنون آن بستر برای ایجاد این همبستگی با توجه به شرایط فرهنگی و عرفی جامعه ایران کاملا فراهم شده است بنابراین وظیفه رهبران و مبارزین فرهیخته میهن پرست مردمی با توجه به تجربیات بسیار تلخ گذشته از جمله سرکوب نهضت ۱۸ تیرو با رسد بسیاردقیق برای افشا و رسوا کردن عوامل اهریمن اشعالگرچه در داخل و خارج از ایران که تلاش اصلی شان به انحراف کشاندن اذهان و خواسته های بحق مردم بستوه آمده اصفهان ودیگر شهرهای کشوروطراحی برای سرکوب مردم را با تدابیروراهکارهای ویژه به گونه ای خنثی سازند دفاع از شرف وهویت یکی از ویژگیهای ما ایرانیان بوده و هست پاینده ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


شکسپیر October 27, 2014 10:17 AM

نه هیچ کس نمی داند دست چه کسی در کار است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: