آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 2 آبان ماه 1393 = 24-10 2014

مخزن سدلار به حجم مرده رسید

حجم آب خروجی از سدهای كشور درمقايسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، چهار درصد كاهش نشان می دهد همچنین حجم آب سد لار در حداقل قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتداي سال آبي جاري تاكنون با 13 درصد كاهش درمقایسه با سال آبی گذشته به 670 ميليون مترمکعب رسیده است؛ در حالی‌که این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته 760 ميليون مترمکعب گزارش شده بود.

میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، یک ميليارد و 600 ميليون مترمکعب گزارش شده است درحالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبي گذشته، به ميزان یک ميليارد و 660 ميليون مترمکعب بوده است.

بر این اساس، حجم آب خروجي از سدهاي كشور درمقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، چهار درصد كاهش نشان مي‌دهد.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور هم‌اکنون 19 ميليارد و 580 ميليون مترمکعب به ثبت رسیده است که درمقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل 7.9 درصد افزايش نشان می‌دهد.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود 18 ميليارد و 200 میلیون مترمكعب گزارش شده بود.

*سد لار تشنه ترین سد کشور

همچنین از ابتداي سال آبي جاري (مهر 93) تاکنون، از پنج سد تامين‌کننده آب تهران آب موجود در سه سد روند کاهشي داشته است؛ به‌طوري‌که هم‌اکنون حجم آب موجود در سد لار 25 ميليون مترمکعب، سد اميرکبير (کرج) 101 و ماملو 97 ميليون مترمکعب ثبت شده است.

طبق اين گزارش، آب موجود در سدهاي لار، اميرکبير و ماملو به‌ترتيب 50، 15 و 14 درصد درمقايسه با زمان مشابه سال گذشته کاهش يافته است.

اين درحالي است که در سال گذشته ذخيره آب اين سدها به‌ترتيب 51، 119 و 112 ميليون مترمکعب بوده است.

آب موجود در سد طالقان نيز در زمان حاضر 156 ميليون مترمکعب و سد لتيان 35 ميليون مترمکعب ثبت شده است که اين سدها نيز در زمان مشابه سال گذشته به‌ترتيب 155 و 27 ميليون مترمکعب آب داشته‌اند.

آب پنج سد تامين‌کننده آب تهران در زمان حاضر 414 ميليون مترمکعب ثبت شده است که اين ميزان درمقايسه با رقم 464 ميليون مترمکعب آب موجود سدهاي تهران در سال گذشته، حدود 11 درصد کاهش نشان مي‌دهد.

همچنين آب ورودي به اين سدها از ابتداي سال آبي جاري تاکنون 24 ميليون مترمکعب بوده که اين رقم نيز درمقايسه با 26 ميليون مترمکعب ورودي آب در زمان مشابه سال آبي گذشته، 9 درصد کاهش نشان مي‌دهد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: