آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 3 آبان ماه 1393 = 25-10 2014

اسیدپاشی؛ خبرگزاریهای داخلی هم تهدید شدند

همسو با بسیج و در ماجرای اسیدپاشی اصفهان
کیهان ولی فقیه خواستار برخورد با خبرگزاریهای ایسنا و خبرآنلاین شد. این در حالیست که یک عکاس خبرگزاری ایسنا پیش تر بازداشت شده است.

دیگربان: روزنامه کیهان٬ سازمان بسیج و گروهی از نمایندگان علی خامنه‌ای در شهر‌ها خواستار برخورد قوه قضائیه با برخی از رسانه‌ها در ماجرای اسید‌پاشی‌های اخیر اصفهان شده‌اند.

روزنامه کیهان در شماره روز شنبه (سوم آبان) خود به صراحت از خبرگزاری ایسنا و سایت «خبر آنلاین» به عنوان دو رسانه‌ای نام برده که در جریان اسید‌پاشی‌ها «خط سیاهی» را دنبال می‌کردند.

این روزنامه که تحت نظر نماینده علی خامنه‌ای منتشر می‌شود از قوه قضائیه خواسته با این رسانه‌ها برخورد کند.

محمدرضا نقدی٬ رئیس سازمان بسیج هم دو روز پیش با حمله به گروهی از «رسانه‌‌های زنجیره‌ای» از عملکرد آنها در نحوه پوشش وقایع مربوط به اسیدپاشی اصفهان انتقاد کرده بود.

نقدی هم‌چون روزنامه کیهان از مقام‌های قضایی درخواست کرده بود با این رسانه‌ها برخورد کند و مانع ادامه انتشار گزارش‌های یک‌سویه آنها درباره وقایع اخیر شهر اصفهان شود.

برخی از نمایندگان علی خامنه‌ای در شهرستان‌ها هم در خطبه‌های نماز جمعه با محکوم کردن اسید‌پاشی‌ها به عملکرد گروهی از رسانه‌ها در این باره انتقاد کرده‌اند.

از صبح روز شنبه هم برخی از رسانه‌های محافظه‌کار اخبار و گزارش‌های قابل توجهی در نقد رسانه‌های «اصلاح‌طلب» و «مستقل» آغاز کرده و در بسیاری از موارد خواستار ورود قوه قضائیه به این مسئله شده‌اند.

محافظه‌کاران تندرو معتقدند ربط اسید‌پاشی‌ها به حزب‌الله ابتدا در رسانه‌های داخل آغاز و سپس از سوی رسانه‌های خارج از ایران دنبال شده است.


بازداشت یک عکاس در اصفهان

به گزارش رادیو فرانسه به نقل از سایت کلمه، ماموران امنیتی دیروز با حضور در منزل آریا جعفری، عکاس خبری که از تجمع مردم اصفهان در اعتراض به اسیدپاشی عکاسی کرده بود، به تفتیش خانه و توقیف وسایل شخصی وی پرداخته و او را بازداشت کرده اند.

آریا جعفری روز چهارشنبه از تجمع مردم اصفهان در اعتراض به ناامنی و اسیدپاشی، عکاسی کرده و تصاویر خود را در خبرگزاری ایسنا منتشر کرده بود.

گفتنی است در چند هفته گذشته در ایران گزارش‌هایی در مورد اسیدپاشی به زنان در اصفهان در سطح وسیع منتشر شده است.

از سویی علیرغم عدم تائید مقامات جمهوری اسلامی، برخی رسانه‌ها احتمال انجام این اسیدپاشی‌ها به قصد امر به معروف و نهی از منکر را مطرح کرده‌اند

ابراهیم رئیسی، دادستان کل ، با رد مساله ارتباط اسیدپاشی با «امر به معروف» گفته است: «پیوند دادن چنین مسائلی به امر به معروف و نهی از منکر کار جریانات ضدانقلاب است چرا که یک نیروی حزب‌اللهی متدین هرگز چنین کاری نخواهد کرد.»

در روزهای گذشته تظاهرات اعتراضی در تهران و اصفهان علیه این اسیدپاشی‌ها صورت گرفته است.



nasle sookhteh October 25, 2014 11:06 AM

این عکس هارو بهتره بفرستین به کاخ سفید تا بدونن مردم منظورشون چیه تف به توای روزگار سیاست چه کارهایی که نمی کنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: