آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 3 آبان ماه 1393 = 25-10 2014

وضعیت دو زندانی سیاسی زن

قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی برای ناهید گرجی

مسوولان قضائی برای ناهید گرجی شهروند مشهدی که به‌دلیل فعالیت در فیسبوک بازداشت شده، ۴۰۰ میلیون تومان وثیقه صادر کرده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ناهید گرجی شنبه ۱۹ مهر ماه توسط نیروهای امنیتی مشهد در منزل خود بازداشت شد.

اکنون پس از گذشت دو هفته از بازداشت وی مسوولان به خانواده این فعال شبکه‌های اجتماعی اطلاع داده‌اند که برای وی وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

یکی از نزدیکان ناهید گرجی گفت: «این میزان وثیقه برای خانواده گرجی بسیار سنگین است و به هیچ وجه تناسبی با جرمی که به علت آن ناهید را بازداشت کرده‌اند نیز ندارد.»


بی خبری از وضعیت آتنا دائمی

خبرگزاری هرانا – از وضعیت آتنا دائمی فعال مدنی و حقوق کودک که روز سه‌شنبه در منزل خود بازداشت شد اطلاع زیادی در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آتنا دائمی فعال مدنی و حقوق کودک صبح روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه در منزل خود بازداشت شد.

تا این لحظه از وضعیت وی اطلاع دقیقی بدست نیامده است و مشخص نیست وی را به چه اتهامی بازداشت کرده‌اند.

یکی از نزدیکان وی به گزارشگر هرانا گفت: «آتنا یک بار با منزل خود تماس بسیار کوتاهی داشته و گفته که حالش خوب است، اما نتوانسته به خانواده خود بگوید در کجا و به چه اتهامی نگهداری می‌شود.»

گفته می‌شود آتنا دائمی توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده و اکنون در بند ۲-الف سپاه نگهداری می‌شود



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: