آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 3 آبان ماه 1393 = 25-10 2014

فقر کارگران نانوا در دولت روحانی ادامه یافته

انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سقز و حومه در نامه‌ای خطاب به استاندار کردستان تاکید کرده‌ کارگران نانوا به دلیل افزایش نیافتن دستمزدشان در دو سال گذشته در فقر و تنگدستی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این نهاد کارگری با اشاره به مذاکرات چندین باره‌ با مقام‌های دولتی درباره افزایش دستمزد امسال و مابه‌التفاوت مزدی سال‌های ۹۲ و ۹۳ گفته با گذشت سال ۹۲ و شش ماه از سال ۹۳، کارگران کماکان با وعده‌های امروز و فردا از طرف نمایندگان کارفرمایان و مسئولین در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

در بخش دیگری از این نامه آمده که بی‌توجهی کارفرمایان خباز به قانون کار به امری طبیعی تبدیل شده و کلیه تلاش‌های این تشکل صنفی در جهت استیفای مطالبات قانونی کارگران خباز بی‌نتیجه بوده است.

نویسندگان این نامه در ادامه از بی‌ارزشی و بی‌جایگاهی کارگران نانوا در دولت تدبیر و امید ابراز تاسف کرده و گفته‌اند این قشر زحمتکش قربانی تصمیمات کارفرمایان و سیاست مسئولین مربوطه شده‌اند.

در بخش دیگری از این نامه آمده که هر‌گاه کارگری خواهان دریافت حقوق قانونی خود باشد بلافاصله از کار اخراج شده و زندگیش تباه می‌شود و در واقع کارگران خباز در ازای تلاش خود بهره‌ای جز ناامیدی برای خود و خانواده‌هایشان نمی‌برند.

انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سقز و حومه در پایان از استاندار کردستان خواسته‌ است جهت جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی و برای خاتمه دادن به این وضعیت نا‌به‌سامان اقدامات لازم را انجام دهد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: